Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar bilannonser. Hittade en bil jag vill ha, till rimlig prislapp, till salu av bilhandlare i närheten. Meeen så var det den där lilla detaljen att den nog inte riktigt är vad jag borde ha ändå för att den inte är tillräckligt praktisk :grin: Det är hemskt när drömmen vore en liten nätt sportbil och man rent praktiskt skulle behöva en skåpbil eller en gammal Volvo-låda...
Vad var det för bil? :D Jag är i lite samma sits och det blir nog en performance suv som kompromiss. Jag har helt fastnat i träsket att välja mellan bensin eller el istället :meh:
 
Vad var det för bil? :D Jag är i lite samma sits och det blir nog en performance suv som kompromiss. Jag har helt fastnat i träsket att välja mellan bensin eller el istället :meh:
En BMW 320 touring :D
För oss är valet enkelt, vi har ingen möjlighet att ladda elbil så det måste bli en bensin. Lekte lite med tanken på en elhybrid, men de kostar för mycket.
 
Imorgon börjar skolan!
Ska läsa en gymnasiekurs först så jag blir behörig, industriella processer, i fyra veckor. Sedan börjar riktiga yh-utbildningen.
Är lite nervös ändå, vet inte hur avancerat det är och jag måste klara kursen för att gå vidare till utbildningen. Men å andra sidan klarar jag universitet, så en gymnasiekurs borde gå. 😅
 
Jag är lite underlig, jag är ju inte världens mest ordningsamma person :angel: men så fort jag ska bort någonstans över natten så måste jag dammsuga, moppa golven, bädda rent och allmänt städa. Jag är tillbaka på onsdag kväll men ändå så håller jag på. Nåja nu är allt klart förutom att moppa och måla naglarna - varför jag ska måla naglar när jag ska ut på landet är ett mysterium i sig.
 
Jag skulle gärna vilja ha ett mellanting, typ kombiversion av någon bra BMW. Men att åka ut på lure coursing-fält med bakhjulsdrift känns inte jättelockande. Och så vill jag ha låg bensinförbrukning. Jag har gjort misstaget en gång att köpa en "billig version av en sportig kombi", då en Subaru Impreza. Det kändes hela tiden att det var en kompromiss och var aldrig kul eller bra. Man kunde ana att bilen skulle kunna vara bra, oooom det inte varit för att allt med den var något slags kompromissande mellanting (med rejäl motor hade den säkert varit betydligt bättre, men också löjligt dyr..).

Så nä. Nu ska jag ha en praktisk bil som är byggd för att vara just en praktisk bil från början. Det är nog bara då jag kan bli nöjd. Fast jag hoppas någonstans att det inte blir en Volvo :o
Min kombi har sport i namnet :o
 
Körde sex sopsäckar skräp, ett gammalt matbord och lite annan skit igår till ÅVC, likafullt så fick jag ihop sex nya säckar med skräp + en massa annan skit som jag fick köra bort ikväll när jag röjde altanen. Ska hyra släp i morgon igen och köra bort ännu mer av sånt jag rensar ut inför flytten. :up:

Grillat och suttit ute i trädgården och ätit middag. Väldigt varmt och skönt. Röjt stenhårt på altanen och klippt ner vindruvorna och klippt ner hälften av vinbärsbuskarna. Massor med grenar som låg efter marken och bildat nya avläggare så vi har suttit och plockat vinbär i massor och i morgon blir det vinbärssaft och fortsatt bärplockande.
 
Jag är lite underlig, jag är ju inte världens mest ordningsamma person :angel: men så fort jag ska bort någonstans över natten så måste jag dammsuga, moppa golven, bädda rent och allmänt städa. Jag är tillbaka på onsdag kväll men ändå så håller jag på. Nåja nu är allt klart förutom att moppa och måla naglarna - varför jag ska måla naglar när jag ska ut på landet är ett mysterium i sig.
Nej det är inget konstigt med det i min värld!
Det är skönt att komma hem till ett rent hem. Och skulle katastrofen vara framme och det är någon annan som måste komma och ta rätt på ett dödsbo så slipper man skämmas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 653
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp