Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
OS tittar på cykling. Franskt i ledning just nu så stämningen hos publiken är på topp kan man säga😆

Tog fram tyger för att klippa mönsterdelar till fler stick-fodral så funderar just nu på hur färgerna ska kombineras. Tog också fram ett par trikåer så ska nog klippa till fler tunikor också.
 
Jag sorterar lådor från förrådet. Lite av vad som ska vara kvar, säljas, skänkas och kasseras. Det blir nog bra när det är klart hoppas jag. :) Alltid bra att gå igenom vad man har i sina gömmor tänker jag, behöver man verkligen allt? Inte jag. Och den dagen jag dör vill jag inte lämna efter mig ett berg av saker till mina barn att behöva ta itu med, det ska vara lätt för dem. Bara att köra allt till återvinningen en dag, typ och sedan inte lägga mer tid på det. Jag är inte fullt ut minimalistisk, men på ett sätt är det ändå lite så ibland.
 
Kollar bilannonser. Hittade en bil jag vill ha, till rimlig prislapp, till salu av bilhandlare i närheten. Meeen så var det den där lilla detaljen att den nog inte riktigt är vad jag borde ha ändå för att den inte är tillräckligt praktisk :grin: Det är hemskt när drömmen vore en liten nätt sportbil och man rent praktiskt skulle behöva en skåpbil eller en gammal Volvo-låda...
Jag funderade länge på om jag kunde unna mig en sportbil, men jag kunde inte ens komma på en enda bra lögn för det köpet :cry:
 
Det blev en långsam 6 km promenad i skogen. Skitvarmt i solen som vanligt.
Hallonen jag åt direkt från buskarna var så söta :love:
Insåg att det förmodligen var sista gången jag gick denna rundan för i morgon får jag nycklarna till lägenheten!
Flyttfirman kommer inte förrän den 8e men jag kommer att köra en del kartonger själv innan det.
 
Jag funderade länge på om jag kunde unna mig en sportbil, men jag kunde inte ens komma på en enda bra lögn för det köpet :cry:
Jag skulle gärna vilja ha ett mellanting, typ kombiversion av någon bra BMW. Men att åka ut på lure coursing-fält med bakhjulsdrift känns inte jättelockande. Och så vill jag ha låg bensinförbrukning. Jag har gjort misstaget en gång att köpa en "billig version av en sportig kombi", då en Subaru Impreza. Det kändes hela tiden att det var en kompromiss och var aldrig kul eller bra. Man kunde ana att bilen skulle kunna vara bra, oooom det inte varit för att allt med den var något slags kompromissande mellanting (med rejäl motor hade den säkert varit betydligt bättre, men också löjligt dyr..).

Så nä. Nu ska jag ha en praktisk bil som är byggd för att vara just en praktisk bil från början. Det är nog bara då jag kan bli nöjd. Fast jag hoppas någonstans att det inte blir en Volvo :o
 
Jag skulle gärna vilja ha ett mellanting, typ kombiversion av någon bra BMW. Men att åka ut på lure coursing-fält med bakhjulsdrift känns inte jättelockande. Och så vill jag ha låg bensinförbrukning. Jag har gjort misstaget en gång att köpa en "billig version av en sportig kombi", då en Subaru Impreza. Det kändes hela tiden att det var en kompromiss och var aldrig kul eller bra. Man kunde ana att bilen skulle kunna vara bra, oooom det inte varit för att allt med den var något slags kompromissande mellanting (med rejäl motor hade den säkert varit betydligt bättre, men också löjligt dyr..).

Så nä. Nu ska jag ha en praktisk bil som är byggd för att vara just en praktisk bil från början. Det är nog bara då jag kan bli nöjd. Fast jag hoppas någonstans att det inte blir en Volvo :o
jag kör ju en Ford suv,hyfsat billig men ack så tråkig. Hade verkligen behövt en 2 sittsig sportbil :love:
Förstår inte varför den ekonomiska sidan av mig inte godkänner det köpet med tanke på all annan skit den köper :angel:
 
Blev en favorit i repris till lunch
Slocknade på sängen när jag kom hem
Har gått med tvätt till tvättstugan, våran tvättmaskin har pajat =)
Så det blir att leta efter en ny snart
Messenger_creation_3a9dbf92-ca23-4602-897d-375925ffba4f.jpg
 
Jag skulle gärna vilja ha ett mellanting, typ kombiversion av någon bra BMW. Men att åka ut på lure coursing-fält med bakhjulsdrift känns inte jättelockande. Och så vill jag ha låg bensinförbrukning. Jag har gjort misstaget en gång att köpa en "billig version av en sportig kombi", då en Subaru Impreza. Det kändes hela tiden att det var en kompromiss och var aldrig kul eller bra. Man kunde ana att bilen skulle kunna vara bra, oooom det inte varit för att allt med den var något slags kompromissande mellanting (med rejäl motor hade den säkert varit betydligt bättre, men också löjligt dyr..).

Så nä. Nu ska jag ha en praktisk bil som är byggd för att vara just en praktisk bil från början. Det är nog bara då jag kan bli nöjd. Fast jag hoppas någonstans att det inte blir en Volvo :o

Subaru Forester ar den rymligaste och mest praktiska bil vi nagonsin haft ... och forutom min nuvarnade Santa Fe mest bensinsnala och jamfort med den nya Santa Fen drar de ungefar lika lite. Den ar 22 ar gammal, har gatt gar som taget i 500000 kilometer, behover sallan eller aldrig serviece, ful och elandig men man kan ju inte byta ut en bil som bara fungerar. 🤷‍♀️
Har i Oregon ar Subaru den mest vanliga "rasen":p av bil och ar ungefar som volovo i Sverige, halva befolkningen kor subaru. Man ser allt fran aldre an var till nya, men det ar manga, manga lika gamla och fula pa vagarna som var. Om man bara vill ha en praktisk bil som bara fungerar ar det absolut nagot att titta pa.
 
Subaru Forester ar den rymligaste och mest praktiska bil vi nagonsin haft ... och forutom min nuvarnade Santa Fe mest bensinsnala och jamfort med den nya Santa Fen drar de ungefar lika lite. Den ar 22 ar gammal, har gatt gar som taget i 500000 kilometer, behover sallan eller aldrig serviece, ful och elandig men man kan ju inte byta ut en bil som bara fungerar. 🤷‍♀️
Har i Oregon ar Subaru den mest vanliga "rasen":p av bil och ar ungefar som volovo i Sverige, halva befolkningen kor subaru. Man ser allt fran aldre an var till nya, men det ar manga, manga lika gamla och fula pa vagarna som var. Om man bara vill ha en praktisk bil som bara fungerar ar det absolut nagot att titta pa.
Har dock för mig att alla de där drar åtminstone runt 1 liter/milen? Beror väl iofs på hur ny bil man köper också, men för oss blir det definitivt något som de flesta nog klassar som gammal bil.
 
Har dock för mig att alla de där drar åtminstone runt 1 liter/milen? Beror väl iofs på hur ny bil man köper också, men för oss blir det definitivt något som de flesta nog klassar som gammal bil.

En snabb utrakning just nu sager att varan drar runt 1 liter pa 11-12 kilometer. Nu har vi inte raknat exact pa det, men som sagt, det ar en 22 ar gammal bil som har "fuel economy" som var lag nar den kom ut. Jag gissar att nya drar mindre bransle.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 649
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp