Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån hade kört på vår nya och rätt dyra, stora brevlåda. Åker en del tung och jordbruks-trafikbredvid den. Den var ihoptryckt och delar hade lossnat. Nu har sambon bankat och nitat ihop den. Och tätat och grejat. Ser fasen helt ok ut och är igen vattentät. Duktig! ❤️
Skönt att slippa köpa ny.. igen.. Efter att en traktor strimlat den förra på förra boendet. 😅
 
Suck. Hade jag ju egentligen kunnat räkna ut med arslet men....Är ju äntligen, utöver lite blåst, solsken- perfekt att hänga ut tvätt och än står ju torkvindan....Men det var inte länge innan den blev helt knäckt (ingen ny än alltså). Nä Biltemas skit-torkvinda är inget att ha har vi konstaterat. Blir att köpa en rejäl Vileda, om inte det funkar får vi snickra ihop nått eget 😄. Lika bra att byta ut badrumshyllan i duschen med som blitt missfärgat av kalket innan vattnet fixades, kanske en i rostfritt stål vore ju kanske snyggare 👍.
 
Har en riktig chilldag idag där sonen fått önska vad vi ska göra utöver att vi behövde handla lite. Blev en snabb visit på loppis och så en donken-drivein att ta med hem.
Tagit en promenad och kikat på kossorna som går bete en bit bort och sedan slappat i soffan, ätit popcorn och tittat på film.

Börjat röja undan alla kassar med lådor och tårtboxar från gårdagen, ska försöka få tummen ur att köra en diskmaskin sedan. Har en tvätt på tork ute också. :)
 
Suck. Hade jag ju egentligen kunnat räkna ut med arslet men....Är ju äntligen, utöver lite blåst, solsken- perfekt att hänga ut tvätt och än står ju torkvindan....Men det var inte länge innan den blev helt knäckt (ingen ny än alltså). Nä Biltemas skit-torkvinda är inget att ha har vi konstaterat. Blir att köpa en rejäl Vileda, om inte det funkar får vi snickra ihop nått eget 😄. Lika bra att byta ut badrumshyllan i duschen med som blitt missfärgat av kalket innan vattnet fixades, kanske en i rostfritt stål vore ju kanske snyggare 👍.
Kalk är ju skapligt lätt att få bort?
Beroende på material och plats så testa citronsyra eller Häxan kalkbort. Den senare mer effektiv än jag trodde! Älskar den.
 
I dag ska jag satt upp skolbuss bolagets stand pa var "fair", arets marknad. Det ar en av de aldsta och storsta marknader i Oregon, men allt fran 4H, Rodeo, tivoli, och massor av marknads stand. Sjalva marknaden startar pa Onsdag, men jag vill fa upp allt dag ett, tidigt, sa jag kan "negotiate" en battre plats om det behovs. Det pagar i 4 dagar och ar precis hur kul som helst.
 
Jag köper citronsyra i stor förpackning. Perfekt till kalkavlagringar eller till vattenkokare etc.
Vattenkokaren kokar jag upp och häller i en matsked eller så. Nästa morgon är den skinande blank igen.

Oh, tack för tipset! Behöver avkalka just vattenkokaren, och har nog citronsyra hemma. Kokar du bara upp vattnet i den, häller i citronsyra och låter stå över natten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 654
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp