Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag samlar DVD-filmer och om jag råkar (när, för det händer några gånger) köpa dubbletter så ger jag bort ena till en annan som också förstått tjusningen med DVD-filmer framför streamingtjänster. :) Det är en liten gest egentligen, men känns ändå bra att dela med sig. Det fungerar ju egentligen med det mesta. Mat från Smakbox har nog oftast fått byta hem från mig, saker med chili i, det finns i det mesta tex, vegetariska saker när det är för mycket eller jag vet med mig att jag ogillar det osv.
 
Har satt igång luft-luft värmepumpen på kylning, det är inte något vi gör normalt, men känns lyxigt att kunna kyla ner huset nu när det är otroligt varmt ute 😍. Har varit ute hela helgen, i trädgården och vid stranden, och njutit av att det för en gångs skull har varit soligt och skönt!
 
Men ibland blir det felköp, det har jag också råkat ut för. ;) Jättestörigt, tror man tar en sort och kommer hem med en annan! :eek:
Eller nåt man inte tänkt sig.
Tur jag inte var tankspridd i kassan härom dagen. Nån hade lagt i grejor som inte var mina. Går ifrån korgen när jag ska i nån längre gång. Nån måste sett fel på korg och lagt i fel.

Om det nu inte var som en bekant som lägger i ovidkommande saker i folks vagnar eller korgar. Som tamponger i en korg full med snabbmat och öl typ.
 
Slitit hela dagen. Skruvar isär delar av hönshuset, tvättat det med högtryckstvätt, satt in byggfläkt för att torka ur. Under tiden pumpat upp sonens nya pool, för hand (eftersom jag var för snål för att köpa en elektrisk pump. 🫠), det blev ett minst sagt rejält Axel/armar/bröst/rygg-pass vill jag lova! 😅😂
Sedan ut till hönshuset igen och måla alla väggar och golv + reden och sittpinnar. Så nu står det på tork innan jag förhoppningsvis kan skriva ihop det ikväll och släppa in flickorna. De är förövrigt oerhört kränkta över att lyckan är stängd och har flugit upp och glott in genom fönstret på mig med jämna mellanrum. Med enormt anklagande blickar. 😅

Vi får väl se om de strejkar helt när de får komma in i ett nyfixat hus sen, man vet aldrig men höns. 😂
 
Är på jobbet och funderar på vad jag ska göra. Det är helt tomt på kunder, allt är städat och fixat, datumen kollade på allt foder osv... Det finns verkligen ingenting alls att göra och det är 30 min kvar tills jag kan stänga och gå hem... Funderar på att inventera lite bara för att få tiden att gå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 654
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp