Vad gör vi? CVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Sambon har fÄtt ett samtal frÄn sin chef som frÄgade om han var ok att jobba 8 dagar i strÀck. Denna vecka regnade jobbet bort sÄ start pÄ Fredag och jobba till nsta Fredag. Om vÀdret tillÄter förstÄs...

8 dagar utan sambo hemma. Himmelrike eller Helvete, det Àr frÄgan :rofl:

Jag har dock pÄbörjat en ny lista med saker jag kan göra nÀr jag bara gÄr hemma.

Inkluderar tex

*skriva ett litet dokument pÄ hur vÄr visa-applikation gick till och hur vi la upp det, som jag kan skicka till andra som precis ska börja sin process (Àr med i grupper pÄ fb med mÄnga frÄgor ofta)

*renskriva ett nytt cover letter för mig sjÀlv samt ett för bÄde sambo och mig som ett par. Plus renskriva CV.
Jag tror detta Àr bra att göra sooner then later dÄ sambons jobb har 4-5 veckor kvar, sen kanske vi mÄste fundera pÄ relocate

*göra den dÀr "boken" jag pratat om i 2 Ärs tid. Samla in historier frÄn folk hÀr pÄ ön, renskriva och göra en rolig liten lokal "dassbok".
Finns otroligt mÄnga roliga historier jag hört genom Ären hÀr pÄ ön, oftast nÄgot korkat som nÄgon turist sagt, tex "hur högt behöver tidvattnet gÄ innan det svÀmmar över bÄten?"
 
Sitter pÄ bussen till jobbet som vanligt.
Jag hoppas pÄ att gubbarna har hÀmtat katalogen och lappen med vilka golv vi vill ha nÀr jag kommer hem. Troligen inte...
 
Jag Àr i princip genomsvettig efter att ha behövt gÄ upp frÄn garaget via bilrampen. Ingen av hisshallarna hade fungerande dörrar :mad:
NÄja, jag hoppas att det i gengÀld blir roligt pÄ jobbet :)
 
Vaknade med nÀstÀppa :meh: pollenkollen sÀger att björken Àr stark och min allergi har nog blivit lite vÀrre med Ären. SÄ fÄr vÀl knalla ivÀg till jobbet, och kanske ta en liten tur till apoteket intill för nÄgon allergimedicin.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ny pirat-parkerad đŸŽâ€â˜ ïž bĂ„t framför den som redan stĂ„r pĂ„ botten...?! Denna ser iofs vĂ€ldigt frĂ€sch ut... men skenet kan bedra och sĂ„g inget folk pĂ„ dĂ€ck

1FBEE95A-21AE-4268-AF0A-2AF151FEF3CC.jpeg
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Om man ska ha en slÀkttrÀff dÀr ca 40 personer Àr inbjudna, hur gör man dÄ med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
KlÀder & Bli fin Ja, ingen har vÀl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 971
Senast: Enya
·
KatthĂ€lsa Är förstagĂ„ngskattĂ€gare men Ă€r inte ny pĂ„ djurmat sas, har haft hundar med kĂ€nsliga magar och allergier sĂ„ att lĂ€sa...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: KrÄlus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb pÄ gÄng. Jag har fÄtt ett muntligt erbjudande med faststÀlld lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp