Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ha möte med chefen och facket om ca tio minuter om mina möjligheter till studier nu och till hösten :nailbiting: Önska mig lycka till!
:banana::banana::banana:
Chefen var snällare idag (kanske pga fackordföranden var med? :sneaky:) och mera villig till att kompromissa :up: Ska få göra ett schema som jag/vi ska prova på i maj där jag pluggar ungefär till hälften en del av veckorna under en slags jour.

Får dock se hur mycket plugg jag hinner med nu när det inte är så långt kvar till sommaren :grin: Men jag vet ju inte heller om jag kommer med i utbildningen. Lika bra att inte ha investerat så mycket tid om jag inte kommer in 🤷‍♀️

Beställde kurslitteraturen igår iallafall! Och så får jag börja fr.o.m nästa vecka! :nailbiting::D
 
Sitter och försöker desperat hitta ett lunchställe som har öppet och inte är svindyrt så att jag kan ta med mig nya chefen dit. Hen verkar chill, skönt. Lite mindre uppstressad och dumstrikt som jag upplevde förra chefen i bland.

Dumstrikt är nu ett nytt ord. det betyder att man är strikt om irrelevanta och ologiska saker men chill om precis allt annat som en borde varit strikt om.
 
Före påsk sprang jag på en av våra extralärare i förra kursen. Det visade sig att han bor nästan granne med mig. Sen dess har jag såklart sett honom mer (men aldrig tidigare 🤷‍♀️) och inatt drömde jag att han bjöd mig på dejt, kl 00-02 O_o (jag läste konstigaste dejten innan jag somnade). Sen vaknade jag innan dejten så jag vet inte hur det gick :meh: men han hade städat min bil! 😂
Måste tillägga att läraren är i min ålder, så ingen äldre herre ;)
 
Knappt sovit på några nätter pga hosta etc och ihop med sjuk är det inte bra. Blir helt förstörd. Vågar inte sova dagtid IOM mindre chans att sova inatt då.
Sambo får behandla mig så får jag iaf mindre ont och kanske lättare att sova.
Känner mig så där slut att man blir knäppt skör och bara vill grina vid minsta lilla motgång. Inte direkt jag IOM att jag brukar garva åt det mesta.
Vovvi känner det och är limmad på mig konstant. Tänk vad de är underbara! ❤️
 
Känner att jag verkligen älskar den här årstiden. Visst finns det mycket att göra. Hela tiden om man vill.
Men detta är verkligen hårinpackning för själen!

Lite blommor ploppar upp lite varstans
0DCE3503-5B84-40C4-BAA1-C1CC6158EF24.jpeg
 
Någon ringer mig från Stockholm. Jag vet inte vem det är, känner ingen som bor i Stockholm, så jag svarar inte. Har frågat på sms vem den är och vem den söker, inte fått något svar.

Jag har tidigare blivit ombedd att jag kan göra ålderskontroller på systembolaget, och fått ett nummer jag kan skriva till om jag är intresserad. Jag har skrivit både till numret som skrev till mig, och det som man skulle skriva till om man är intresserad atr jag inte är det. Fått svar från hen som man skulle skriva till att de skulle sluta skriva till mig. De har inte slutat, kommer ungefär en gång i månaden. En detalj är dock att jag är tretton år, får man utföra ålderskontroller på systembolaget då? Tror inte det. :cautious:
 
Vilken fantastisk dag det varit i dag. Stralande sol, runt 25*C och alla (2 :p) ytter dorrar har statt pa vid gavel medan jag skrotat runt i tun T-skjorta, shorts, och flip-flops.



Forsta gangen jag landade i Lugano, i Sweitz, var i February (for manga ar sedan) och snotacket lag tjockt uppepa palm-kronorna langst Lugano sjon.:D

Det måste varit en syn! Min lilla dam hälsar att hon föredrar att spendera vintern inomhus i sitt lilla hörn bredvid värmepannan. :D
 
Nyss hemkommen från en skogsprommenad med varulven och fåntratt. Så varmt! Har inte alls lust att åka till jobbet och ett skype-möte med hela avdelningen, jag vill sitta i en solstol hela dagen och sippa på kallt vin eller mojito och/eller frozen mangodaquiris hela dan. + vattna och så/plantera massor.

Måste dessutom åka 1,5 timme tidigare för att delta på mötet men då det gäller att bevaka sina intressen så måste jag vara med för annars får jag bara skitpass hela sommaren. :yuck:

Vi ska se om vi kan lägga några semestrar och hur länge vi ska jobba uppdelade. Troligen efter vad jag hörde igår kommer vi gå över till 3-veckors schema med kontor och skift så folk iaf kan få lite sammanhängande ledigheter men det blir troligen fortsatt uppdelat tills vidare.
 
Fick det här igår:

Jag tror att det är fel person som dem skriver till. :meh:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200421-120832_Messages.jpg
    Screenshot_20200421-120832_Messages.jpg
    66,1 KB · Visningar: 99
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 958
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
711
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp