Vad gör ni med era bebisar?

Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Japp, sitter mest hemma. Men det är faktiskt något jag vill göra just nu...*trött och seg* sen kanske jag får tråkigt. 1 gång om dagen går jag ut, för då måste hunden rastas. Sambon kommer hem vid 16,30 tiden, och då tar han över. Då har jag min fria tid.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

*kl*

Jag har en 8-månaders..
Vi bor långt ute på landet, inte en barnledig människa så långt ögat kan nå. Dessutom är vi låååååångt ifrån vänner och familj då vi bor 70 mil från där vi växte upp.

Jag var hemma helt tills sonen var 7 månader. När det var bra väder så gick vi mycket på prommenad. Annars var vi väldigt mycket hemma/inne och bara var.

Iom att vi inte känner så mycket folk här så rör vi inte så mycket på oss, tyvärr.

För ca 1 månad sedan började jag jobba. Det var det bästa jag gjort! Är sååå skönt att få komma till jobbet och vara egen individ, och sen att komma hem och vara mamma. Upplever liksom Naggur att detta hjälpt mitt och sambons förhållande. För nu är jag mkt gladare och mentalt piggare, dessutom får ju han vara hemma med barnet och se vad man själv haft för vardag ett par månader.

Hade vi bott i närheten av våra vänner som har småbarn så hade det aldrig sett ut så här. Då hade vi varit och umgåts med folk väldigt ofta..Nu blir det mest trist och jobbigt...
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Jag är ute och går minst en gång per dag. Ca 1 gång i veckan så är jag på jobbet och säger hej. På helgerna är jag hos svärmor.

Nu har jag börjat vara på öppna förskolan, de har öppet 3 dagar i veckan + att mammagruppen träffas 1 gång i veckan och käkar lunch ihop.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

*KL*

Många verkar gå på mammagrupper..........

Här har ja inte fått höra så mkt om sånt, men ska kolla nästa vecka.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Har varit på mammagruppen en gång. (av 2 ggr)
Senast hade jag sådan huvudvärk så jag knappt kunde umgås med mig själv:crazy:

Dock har jag svårt att "ta mig in" i en grupp som jag inte känner.
Känner mig obekväm och tar tyvärr inte kontakt mer än nödvändigt *my loss, I know*
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Kyrkan brukar ha bebisträffar också, våran kyrka har både babymassage och babysång 2 ggr/veckan (man behöver INTE sjunga psalmer he he).
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

*KL*

hmm...kyrkan?

näe... vet inte riktigt....

men ska kolla iallafall nästa vecka.

wiie! ska på jobbintrevju i morgon!
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Sitter ni bara hemma?

Jag tycker att ibland har man det så fruktansvärt tråkigt.
Mina vänner bor långt ifrån och jag kan inte alltid hälsa på dom och tvärtom.

Jag är nästan aldrig hemma! Har bebis med mig överallt, är i stallet varje dag, hälsar på mamma som bor i närliggande stad. Har så mycket att göra på dagarna att jag inte hunnit med BVC's föräldrakurs, men det gör ingenting.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Jag är nästan aldrig hemma! Har bebis med mig överallt, är i stallet varje dag, hälsar på mamma som bor i närliggande stad. Har så mycket att göra på dagarna att jag inte hunnit med BVC's föräldrakurs, men det gör ingenting.

Du har inte haft några problem med sömnen hos din bebis? Jag var hemifrån väldigt mycket i början, men får nu vackert stanna hemma så mycket som möjligt. Min bebis blev överaktiv och sov ingenting alls på dagarna! Det är omöjligt att få henne att koppla av när man är utanför hemmet, inte ens hemma hos mina föräldrar där hon vistas minst 2 ggr i veckan kan hon slappna av.. :crazy:
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Du har inte haft några problem med sömnen hos din bebis? Jag var hemifrån väldigt mycket i början, men får nu vackert stanna hemma så mycket som möjligt. Min bebis blev överaktiv och sov ingenting alls på dagarna! Det är omöjligt att få henne att koppla av när man är utanför hemmet, inte ens hemma hos mina föräldrar där hon vistas minst 2 ggr i veckan kan hon slappna av.. :crazy:

Första månaden med Li var det knepigt. Då kom hon igång runt 21 på kvällarna och jag var sällan i säng med henne fören kl 03- på natten. Upp igen kl 7 så då var det stressigt och jobbigt.

Li sover inte alls på dagarna nu heller, men hon sover däremot hela nätterna, och hon är inte svårflörtad så det är lätt att sysselsätta henne med något annat. När jag kommer till stallet hänger jag upp lite fina grejjer i vagnen och det roar hon sig med alldeles lagom tills jag är klar med hästarna. Så jag är "blessed" med en snäll bebis, absolut.

Eftersom jag inte ammar har jag lite lättare att få avlastning, annars skulle jag inte orka hålla igång som jag gör.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Har varit på mammagruppen en gång. (av 2 ggr)
Senast hade jag sådan huvudvärk så jag knappt kunde umgås med mig själv:crazy:

Dock har jag svårt att "ta mig in" i en grupp som jag inte känner.
Känner mig obekväm och tar tyvärr inte kontakt mer än nödvändigt *my loss, I know*

Sådär är jag med... jag har mina vänner & det räcker med dom...behöver jag nya kontakter? Näää. :angel: Och det beror inte på att jag är blyg & inte gillar att ta kontakt med nytt folk, nä inte alls... Men inget jag lider av iofs, har fullt upp med att hinna umgås med släkt & vänner som jag redan har & tycker att det räcker och blir över med dom.

Min sambo blir dock tokig på mig, han tycker att jag ska ut och träffa nytt folk. Bara för att han är den mest sociala och kontaktsökande människan som satt din fot på denna jord. ;)
Jag har inget emot att sitta hemma framför datorn, vara i stallet själv osv. Det är bara han som tror att jag lider av det. :)
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Du har inte haft några problem med sömnen hos din bebis? Jag var hemifrån väldigt mycket i början, men får nu vackert stanna hemma så mycket som möjligt. Min bebis blev överaktiv och sov ingenting alls på dagarna! Det är omöjligt att få henne att koppla av när man är utanför hemmet, inte ens hemma hos mina föräldrar där hon vistas minst 2 ggr i veckan kan hon slappna av.. :crazy:

Känner igen det där...i början verkade inte Emil bry sig alls om vi var hemma eller borta, han sov överallt och var lugn & glad. Men nu sista månaden, kanske lite mer än det, har han blivit annorlunda. Blir stressad då vi är borta, kan inte komma till ro & somna osv. Så vi får tänka oss för vart vi åker & hur länge vi ska vara borta. Inte alltid är det så, men väldigt ofta.

Antar att han har börjat ta in nya intryck på ett annat sätt nu, lixom märker att vi är borta & inte hemma. I början bara sov han ju än vart vi var, vaknade endast för att äta typ.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Dock har jag svårt att "ta mig in" i en grupp som jag inte känner.
Känner mig obekväm och tar tyvärr inte kontakt mer än nödvändigt *my loss, I know*

Samma här med... Tvingade iväg mig på babysång förra veckan, kände mig inte särskilt bekväm och eftersom alla de andra mammorna redan kände varandra så var det skitträligt.

Jag är inte den som kastar mig in andras samtal eller tränger mig på.

Önskar ibland att jag var lite mer framåt, men man är väl som man är antar jag.
 
Sv: Vad gör ni med era bebisar?

Jag lärde känna andra mammor undeer föräldrautbildningen och vi hade en stadig tid (tisd kl 13) då de som ville kunde ses för en fika. Sen gick vi ofta tillsammans (eller jag ensam) till öppna förskolan. Jättekul tycker jag.

Sen började de flesta jobba mer och mer och min man blev pappaledig. Han träffade ibland en av mammorna och han gick också på öppna fsk.

Nu är jag hemma 3 dagar/vecka och sonen 2 år, vi har flyttat en liten bit från "de andra mammorna". Min man är också hemma 1 dag/vecka. Vi träffar ibland en annan familj som har en jämnårig son som de är hemma med (han har leukemi och får inte gå på dagis). vi går på öppna fsk. Jag och sonen åker då och då på IKEA och äter billig lunch, går på stan, bibliotek, etc. Försöker gå ut varje dag men pga väder och lathet blir det inte alltid...

I mars kommer barn 2 så då får vi säkert nya rutiner.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 626
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 924
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp