Vad gäller för bygdetrav?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Ewertsberg
  • Startdatum Startdatum
E

Ewertsberg

Vi skulle vilja starta en av våra ponnies på bygdetrav. Vilka regler är det som gäller? Måste man ha licens, eller liknande? Han är för gammal för att starta på vanligt ponnytrav, 17 år, men får han starta på bygdetrav? Måste vi tillhöra någon klubb? Ni som vet får jättegärna skriva allt ni vet, om bygdetrav.

Sv: Vad gäller för bygdetrav?

Det brukar kunna vara olika för olika bygdetrav. Det enklaste är att du ringer till arrangören och frågar hur deras regler ser ut.
Du brukar inte behöva vara medlem i någon klubb.

Sv: Vad gäller för bygdetrav?

Har nu ringt o hört mej för, hästen måste vara registrerad i STC. Så då gör jag väl det då. Åldersgränser kan vara olika på olika banor. Så till det bygdetrav vi ville ställa upp i så var han för gammal. Synd!

Liknande trådar

Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: MiniLi
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 267
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 197
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 239
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar