Vad fylla knallgröna makroner med

Sv: Vad fylla knallgröna makroner med

Fast rött kan väl vara häftigt till? Eller gult eller orange.... eller måste krämen vara samma färg?

Jag har fnissat åt kommentarerna och funderat på hur man rent fysiskt skulle göra för att fylla makaroner, och hur äckligt det hade sett ut om de var gröna :D

Ja... Päron är intressant. Undra om de var gjorda med essens eller med päron? Päron är ju lite svår smak för själva päronen ger inte så mycket smak (jämför med t.ex. hallon, citron osv, päron är ju väldigt milt) Jag har läst att det finns päronessens, men är lite rädd för eventuell syntetisk smak. Jag får kanske köpa och testa...

Det finns ju den där päronpurén på barnmatshyllan, kan inte den funka för päronsmak?

Undra om barnen skulle gilla gröna makaroner?? He he, spännande...

Nej fyllningen måste inte vara i samma färg, jag bara tänkte att smaken borde matcha färgen på makronen... Men jag får kanske ge upp tanken!

Nej den är för "svag". Man kan bara tillsätta lite vätska sen börja smörkrämen rinna :) Citronskal och sånt är ju tacksamt. Blåbär och hallon fungerar också om man inte tar för mycket.

Om det hade varit makaroner med spenat men nu var det ju makroner (vad det nu är men av de andras svar har jag listat ut det måste vara ett sorts bakverk) hade jag personligen valt kiwi. Eller krusbär. Eller varför inte blanda kiwi och krusbär.

Krusbär låter gott!

kl
Jag satt här och funderade på hur tusan man gör makaroner hemma, såg framför mig ett jäkla massa pill att få dem runda och böjda sådär... *facepalm* Innan jag började läsa svaren och insåg att det var de där lustiga bakverken som avsågs!

Nej den är för "svag". Man kan bara tillsätta lite vätska sen börja smörkrämen rinna :) Citronskal och sånt är ju tacksamt. Blåbär och hallon fungerar också om man inte tar för mycket.

Nej nu får du komma loss någon gång, Brandgul, och fylla mak(a)ronerna så vi får se bilder innan det börjar växa mossa på oss och dem! Nu har vi väntat länge nog, länge nog...

Jag kanske ha kvar någon sida där man kan ladda upp bilder... Jag ska se...

Ja krusbär vore kanske något... Synd att svärispäronen har sågat ned sitt krusbärssträd!! :p

Choklad med mint kanske? Eller tar det över för mycket? Jag vet att jag preciiiiis läste ett recept med färska myntablad...

32742380.jpg

Vad ska du bli lille vän?

32742379.jpg

De rosa har för grovt mald mandel och därför är de väldigt ojämna och knöliga. Väldigt varierande i storlek också för min sambo spritsade ut dem :)

32742381.jpg

Oftast blir det smörkräm med någon tesked färska hallon. Alternativt vit chokladganasch med lite vanilj.

Kiwi innehåller något ämne som gör att mjölk och grädde skär sig om man blandar ihop det. Det är inte så lämpligt att göra t. ex. milkshake med kiwi, tro mig jag har provat... Vet inte hur kiwi skulle reagera i en smörkräm?

Jag är en sucker för lime så svart är självklart!

Åh Brandgul, de är jättevackra! Kan tom få mig som inte ens gillar söta kakor att bli sugen. De med hallon måste ju bli fantastiska!

Ja de är jättegoda! Jag ska försöka hitta den bästa fyllningen till gröna också ;)

Kan du inte lägga ut receptet på makronerna? :) Såg väldigt goda ut, och du har ju lyckats alldeles utmärkt med dem.

Jag har använt de olika recepten på nätet. Lättast är de italienska där man kokar sockerlag, men de bli väldigt söta. Svårast, och godast är de franska. Mitt tips är att dela receptet på fyra och göra på ett ägg och sen är det bara att testa sig fram...

Har tills nyligen bara ätit franska och de är helt fantastiskt goda. :love: :d Köpte ett par när jag var i 5:an och fikade för ett par veckor sedan men de var inte alls lika bra, så jag får nöja mig med att njuta dem ett par ggr/år när jag är i Paris med jobbet. :cry:

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 048
Senast: EZMK
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
297
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar