Vad fylla knallgröna makroner med

Brandgul

Trådstartare
Jag har gjort knallgörna makroner. Vad ska jag fylla dem med?

Jag funderade först på lime, men jag vet inte... Kan det bli gott?

Sv: Vad fylla knallgröna makroner med

Mums!! Att jag inte tänkte på det genast! smör, florsocker och spenat! Tror du att det passar med lite vaniljpulver också till?

Vad är grejen med makroner? Är det ens gott? Ser otroligt tråkigt och smaklöst ut tycker jag ;)

Ursäkta men jag läste makAroner :rofl:

Jag med, och så Brandguls svar med spenat, florsocker.. :crazy::p
Hann tänka "Gud så äckligt! Folk är inte kloka!" innan jag läste ditt inlägg och förstod vad som gått fel :rofl:

Ha ha! Ja makaroner eller makroner, jag trodde att du bara skojade för färgen var ju rätt :)

Jag har gjort knallgörna makroner. Vad ska jag fylla dem med?

Jag funderade först på lime, men jag vet inte... Kan det bli gott?

Och för att svara på frågan, jag har ätit med citronfyllning och det var gott så lime blir säkert också gott. :)

Är kiwi gott?

Vad ska jag svara? Jag tycker att det är jättegott, men det finns säkert de som tycker det är jätteäckligt. De smakar mandel och sen är det det man sätter emellan som ger smak.

Dock gillar jag inte italienska makroner för de smakar bara socker.

Undra hur jag ska göra... Åh vad jag velar... Jag får göra en sats smörkräm och sen smaksätta en liten klick åt gången med olika saker tror jag!!

Vad har du hemma då? Rabarber? Krusbär? Kiwi? Lime är ju jättegott att kombinera med andra smaker också t ex jordgubbar. Jag tycker makroner lätt blir alldeles för söta så en syrlig och fräsch kräm är vad jag skulle föredra. Sen är det så olika vad man gillar.

Haha, trodde också du menade makaroner. Fattade inte alls hur du skulle få in lime i dem.. Eller varför man ens skulle vilja äta med fyllning :D

Kiwi är inte alls lika hypat som makroner, det är makroner överallt just nu känns det som :p

Haha jag med! Först undrade jag varför man gör de knallgröna, sen varför man vill ha fyllning, men så tänkte jag, äsch kanske är lite åt ravioli eller tortelini hållet liksom...:D

Fast jag tyckte lime var ett konstigt val..... ;)

Hur gör du en pistagefyllning? Smörkräm med pistage? Pistage-essens? Annars brukar man ju göra makronerna direkt på pistagenötter, men detta är mandel med grön färg för sonen önskade sig gröna :) Vad gör man??

Ja... Päron är intressant. Undra om de var gjorda med essens eller med päron? Päron är ju lite svår smak för själva päronen ger inte så mycket smak (jämför med t.ex. hallon, citron osv, päron är ju väldigt milt) Jag har läst att det finns päronessens, men är lite rädd för eventuell syntetisk smak. Jag får kanske köpa och testa...

jag har faktiskt ingen aning vad dom fyllde dom med, gott var det iaf, det var på ett café och jag frågade inte :p
Men det smakade mycket päron och var hur gott som helst :)

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 048
Senast: EZMK
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
297
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar