Vad föredrar du: Ringa vs. meddelande?

I jobbet blir det mest mejl pga bra med skriftligt till dokumentation och andra överenskommelser. Men behöver jag veta något snabbt så ringer jag.

Privat skickar jag oftast sms eller på Messenger. Är det något som behöver avhandlas snabbt eller som kommer ta tid med massa meddelanden fram och tillbaka så ringer jag. Är ingen person som gillar att prata en massa i telefon. Tar för mycket tid :p

Jag pratar extrem-extremt mycket i telefon dagligen med någon, det är inte ovanligt med 6-8 timmars-samtal, så jag har nog inte så mycket tid utöver det för annan social telefonkontakt. I övrigt föredrar jag textmeddelanden via olika kanaler. Mail är ett neutrum för mig, avhandlar inget personligt där. SMS är det bara min bank, min chef och postnord och diverse inte så nära vänner som skickar.

Jag definerar samtal som prio 1 - pågående direktkommunikation, textmeddelanden = pågående samtal i realtid i text, mail - svara direkt eller nästa vecka, sms - svara direkt eller iallafall inom något dygn.

Messenger (och ibland sms) är mitt förstahandsvalda kommunikationssätt. Jag avskyr att prata i telefon, har bara 4 personer jag öht pratar med i telefon privat (jobbar med kundservice så i arbetet så måste jag ju prata i tel)

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 227
Senast: Petruska
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 640
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 867
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar