Vad för täcken??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Franko_81
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 619
F

Franko_81

Hej! Någon vänlig person som har lust att hjälpa mig lite? :p
Helklippte "min" ponny i morse och släppte ut honom med ett fleecefodrat regntäcke.
Ska iväg och träna halv 6 men jag kan inte bestämma mig vilket täcke han ska ha,om det räcker med ett vanligt fleece/svettäcke eller om han ska ha samma som i hagen :confused:
Och sen efter träningen när det är lite kallare och han är varm, svettäcke eller "vanligt" täcke?

Och sen detta med ridtäcken, jag har bara ett för tillfället som är rätt tjockt, behövs det? Tänkte främst på framridning och avskrittning.

Solen skiner och det är ca 12+ men det blåser rätt kallt..

Hur gör ni?

Har liksom nollkoll på det här:p

Sv: Vad för täcken??

Beror ju lite på...

När du ska iväg och träna ska den åka transport då eller när menar du att den ska ha täcket? Om det är i transporten du menar så skulle jag nog nöja mig med ett fleecetäcke om du kör med luckorna uppe. Har du luckorna nere skulle jag ta vanliga täcket.

Efter träningen så skulle jag ta ett ylletäcke om du har det. Om du inte har det skulle jag ta fleece på honom medans du skrittar av så att han hinner torka. När han är torr skulle jag isf lägga på vanliga täcket (om det inte är väldigt varmt ute. Vi hade igår dock bara 7 grader).

Om du tycker ridtäcket är för varmt kan du ju skritta fram med ditt fleecetäcke.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 707
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 749
Senast: Åsa A
·
Utrustning Halloj! :D Blev lite inspirerad över alla täckestrådar, som främst rör vilka täcken man har ute respektive inne. Kom då helt enkelt på...
Svar
11
· Visningar
2 036
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 412
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka