Vad för sorts flugsmälla har ni? (om ni har någon)

annaliin

Trådstartare
Liksom de flesta som bor på landet använder jag flugsmälla ibland. Jag brukar köpa på mig några stycken varje år, och till helgen ska jag till stan igen. Är därför nyfiken på vilka sorters smällor det finns. Vad har du för sort? Är den bra? Posta gärna en bild på den här:)

Ps. Jag inser ju att detta inte är den mest seriösa tråd som finns, men det kan ju vara kul för det:p

Sv: Vad för sorts flugsmälla har ni? (om ni har någon)

Jag tycker att flugan ser lite otäck och plågsam ut för mig...

*kl*

Dammsugaren... jag dammsuger upp dem. Har lärt mig tekniken och det är så mycket bättre än alla äckliga fläckar som blir efter man smällt dem. Det gäller dock att man har en stark dammsugare så man slipper gå för nära dem för då blir det så mycket svårare..

*kl*

Dammsugaren... jag dammsuger upp dem. Har lärt mig tekniken och det är så mycket bättre än alla äckliga fläckar som blir efter man smällt dem. Det gäller dock att man har en stark dammsugare så man slipper gå för nära dem för då blir det så mycket svårare..

Det var ju smart! Kommer de inte ut ur dammsugaren?

Nej de blir innestängda i påsen :D funkar även bra på bananflugor.

Men man får träna lite och lära sig hur man ska hålla munstycket (utan huvudstycket då) mot flugan för att den inte ska flyga bort. Men jag är numera en mästare på detta och det går så mycket fortare än springa runt med flugsmällaren.

Nej de blir innestängda i påsen :D funkar även bra på bananflugor.

Men man får träna lite och lära sig hur man ska hålla munstycket (utan huvudstycket då) mot flugan för att den inte ska flyga bort. Men jag är numera en mästare på detta och det går så mycket fortare än springa runt med flugsmällaren.

Men är det inte jobbigt att dra fram dammsugaren så fort man ser en fluga? :p

Dra fram?!? bor man på landet så är den framme oavsett :cool::crazy:

och en fluga? på landet kommer dom i svärmar.. lika bra att ta alla på en gång ;-)

Dra fram?!? bor man på landet så är den framme oavsett :cool::crazy:

och en fluga? på landet kommer dom i svärmar.. lika bra att ta alla på en gång ;-)

:D Sant. Men när det är läggdags och det är en irriterande rackare i sovrummet undrar jag om det är så lämpligt att fara runt med dammsugaren, haha

Vanlig flugsmälla i plast, med handtag i ståltråd. Röd färg

Jag använder extremt sällan flugsmälla. Har en sån vanlig plastvariant men vi brukar spraya hela huset med radar istället. Bor på en hönsgård och har ofta fönster och dörrar öppet på sommaren = invasion.

Ja, det ska vara den äldre modellen med stålhandtag om det ska vara någon! Så det klatschar till ordentligt! Men jag bor också på landet och damsugar hellre upp dom. De tar sig ju in til och med genom stängda fönster dom j*vlarna. Och man måste ju ändå ta hand om liken, med dammsugaren, så den kan lika gärna få ta dom levande. Mindre blod och kladd överallt!

När den börjar bli äcklig (givande svar, jag vet :p). Nej men det varierar väldigt mkt allt beroende på ork och mängden slaktade flugor.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024