Vad för insekt?

A

alexandraaaa

Idag när jag skulle gå och säga hejdå till min sköthäst i hagen, vid ca 21.00 såg jag att det satt jättemånga små bruna typ myror med vingar på honom. Jag mördade några och sopdae bort dom men det kom fler nästan hela tiden. Jag kollade dom andra hästarna men de hade inga, förrutom de andra skimmlarna? Så, vad är det för kryp som liknar bruna myror med vingar och som dras till skimmlar ?

Det ÄR inte just bruna myror med vingar?!?! Myror "svärmar" vid parningstider(??). Då får hannarna (???) vingar och drar sig till allt som är ljust (vatten, ljusa bilar, ljusa tyger, ljusa hästar). Det kan vara mängder av flygmyror på ett och samma ställe. Sen när de är "färdiga" med sitt dör de. Så det kan mycket väl ha varit just myror du såg.

//Alice

Vi är också översvämmade av flugmyror så här års. :crazy: De är överallt, särskilt på ljusa trädgårdsbord och liknande! Dock har jag inte sett några på hästarna, men det beror väl förmodligen på att det inte finns några skimlar i hagen...

Mvh Huntress :)

Det ÄR myror. Dom svärmar den här tiden och söäker sig mot ljusa underlag.
Ta på dig en vit jacka och gå ut en sväng på kvällen, jättehäftigt! :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 898
Senast: starcraft
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka