Vad för hingst ska jag välja?

Yttik

Trådstartare
Har ett sto av lite grövre typ som är drygt 163 cm hög. Hon är nu dräktig med Bellagio och fölar maj-juni. Tänkte betäcka om henne så vill ha tips på passande dressyrhingst som ger lite storlek då hon inte är så stor men som gärna behåller lite "massa" i arvet då jag gillar den gamla modellen halvblod.

Hennes stam: Nactus - Pontus - Chanteclair xx

Sv: Vad för hingst ska jag välja?

Har du tittat på Briar?

Fast det kan förstås bli för mycket Maraton och Utrillo.

Nej inte tänkt på Briar. Kikade lite på Dalwhinnie (tror han stavar så) som var lite intressant. Ska kika på Briar lite. Tack för tipset.

Fast när hans ägare fick pris på bruksprovsgalan uppfattade jag att han sa att Briar skulle finnas på TAI, jag kanske missförstod?

Don Romantic lämnar både storlek, bra typ och bra gång:). Damino SD är också tillbaka i Sverige, men det kan ju kanske blir väl spännande med dubbelt Napoleon.

Stod fryst på Briar.

Don Romantic är fin. Kikade lite på honom.
Inte lätt detta :) Första gången man gör detta ;)

När du tittar på Briar titta även på Biggles som är Briars son;)...

Kikade på honom med.

Men väljer nog låta henne vila i år. Blir så sent med betäckning och sen fölning nästa år med. Siktar på hellre betäcka henne lite tidigare nästa år så man kan visa på fölvisning året efter om allt går bra :) Men tack för tips. Ska kika lugnt under året efter passande hingstar och hoppas den man hittar är kvar nästa år.

Fast det är inte särskilt jättesent att hon fölar i månadsskiftet maj-juni?

Blivit felupplyst. Kollade mot betäckningsintyget. Hon kommer föla i juli.
(köpte henne dräktig)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 942
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 682
Senast: tuaphua
·
Avel Ska betäcka min 4-åring. Sto av den gamla halvblodstypen, lite grövre, ca 1,62. Dubbeldiplom 3-års. Vill ha dressyrhingst. Stammen...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Minstral
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar