Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad bör man ha? Vad ska man fixa?
Nja på de jag kollade så var det ett års karens vid självmord men sedan så gällde dom även vid självmord.De gäller ofta inte vid självmord heller. Man ska vara frisk innan man tecknar dem också.... Beror vilken levnadssituation man är i som Lady vip skriver . Har man firma tillsammans med någon annan bör firman ha försäkring för att kunna lösa ut din andel vid ev. dödsfall så att firman klarar sig... För en familj hjälper inte en försäkring så mycket... då är det bättre man finns kvar ett tag till...
Vita arkivet finns än, men jag reagerade vid uppgifterna om CV etc.... Vem tusan behöver mina betyg/CV om jag går bort????
Precis som @Inglorion skriver så är det för att kunna kolla om det dels är någon som behövs meddelas vid ett eventuellt dödsfall och dels så finns det en del företag som har haft egna försäkringar som faller ut vid dödsfall. Min pappa hade jobbat vid Asea/ABB i många år innan han dog och hade då varit med i en försäkring som föll ut. Det var inga jättesummor men ändå lite extra pengar.Vita arkivet finns än, men jag reagerade vid uppgifterna om CV etc.... Vem tusan behöver mina betyg/CV om jag går bort????
Olycksfallsförsäkring har sällan något livbelopp att tala om. Det är alltså inget att hänga i julgranen för efterlevande.Vad bör man ha? Vad ska man fixa?
Vita arkivet är det något som figurerar fortfarande? Skriver man in ev arv i det?
Kan jag tex sätta en kompis att hon får ärva hästen utan att det blir krångel vid bortgång?
Attans,mitt batteri höll på att ta slut,så fick skicka snabbt!
Ja,vilka försäkringar,vilka val ska man göra? Ska man ha en extra livförsäkring än den skadeförsäkringen man har genom jobbet? Sin pension,vad händer med den? Ska man göra något aktivt val så pengarna infaller till make/barn istället för staten (eller nu vad som händer..) eller är det omöjligt att försäkra sig mot det?
Hur mycket är man försäkrad för,och vad baseras det på?
Jag har ingen extra försäkring,utan har sån där olycksfsllförsäkring genom jobbet (Folksam),sen har vi en försäkring på huslånet,dvs att banken betalar halva lånet om någon av oss avlider.
Men jag känner att jag har sån otroligt dålig koll,men jag vill ju att det ska bli så bra som möjligt för make och barn den dagen,att dom iaf kan slippa oroa sig för ekonomin,och att det ska finnas möjlighet att behålla boendet och sånt.
Vita arkivet är det något som figurerar fortfarande? Skriver man in ev arv i det?
Kan jag tex sätta en kompis att hon får ärva hästen utan att det blir krångel vid bortgång?