belladonnas
Trådstartare
Ska byta kraftfoder på min pålle då vi ska flytta och det kommer bli för dyrt med fodret vi använder oss av i dagsläget + att det inte har gett det jag vill.
Så vad fodrar ni med och vad tycker ni är bra respektive dåligt med ert kraftfoder? Och finns det något kraftfoder som faktiskt håller det dom lovar?
Är eran/era hästar lättfödda, svårfödda osv?
Själv har jag innan alltid använt mig utav krafft.
Då använde jag mig av groov 125 och ett tag har jag även provat på deras müsli.
Tyckte då det var ett helt ok foder med ett stort plus för lättillgängligheten!
Näringsmässigt tycker jag det är bra att det finns många olika sorter men ställer mig lite frågande till hur bra det faktiskt är för hästen tänder.
Nu de senaste 7 månaderna har jag fodrat med st. hippolyt. Och tyvärr har det bara blivit en mycket större mängd än vad de säger "ska" behövas och dessutom känns det drygt att betala så mycket pengar för gräs som har fraktas genom halva Europa. Men det är enligt mig ett väldigt fräscht foder.
Så vad fodrar ni med och vad tycker ni är bra respektive dåligt med ert kraftfoder? Och finns det något kraftfoder som faktiskt håller det dom lovar?
Är eran/era hästar lättfödda, svårfödda osv?
Själv har jag innan alltid använt mig utav krafft.
Då använde jag mig av groov 125 och ett tag har jag även provat på deras müsli.
Tyckte då det var ett helt ok foder med ett stort plus för lättillgängligheten!
Näringsmässigt tycker jag det är bra att det finns många olika sorter men ställer mig lite frågande till hur bra det faktiskt är för hästen tänder.
Nu de senaste 7 månaderna har jag fodrat med st. hippolyt. Och tyvärr har det bara blivit en mycket större mängd än vad de säger "ska" behövas och dessutom känns det drygt att betala så mycket pengar för gräs som har fraktas genom halva Europa. Men det är enligt mig ett väldigt fräscht foder.