Vad finns i vår trädgård?

Sv: Vad finns i vår trädgård?

stjärnflocka?
astrmaj2.jpg


images
 
Sv: Vad finns i vår trädgård?

Det ser ut att vara sånna. Men dessa har inte varit lila/rosa alls under denna sommaren och de ser ut att ha "blommat över"?
 
Sv: Vad finns i vår trädgård?

Det ser ut att vara sånna. Men dessa har inte varit lila/rosa alls under denna sommaren och de ser ut att ha "blommat över"?

Äldre sorter är rätt färglösa. De jag har här vid torpet är rätt fula och färglösa.

Det har kommit roliga färgstarkare varianter efter att den blev "årets perenn" för några år sedan.

Det är länge sedan de blommade. När de blommat över står de kvar och enda förändringen är att de är fulare ;) jag klipper bort blomstjälkarna
 
Sv: Vad finns i vår trädgård?

Måste uppdatera lite här. Vi skulle inte börja med utsidan av huset förrän nästa år men eftersom vi inte hittade några hantverkare som kunde hjälpa oss på ett tag så tog vi tag i utsidan och då fick tyvärr schersminen ryka så de kunde sanera husväggen ordenligt (vi hade eternitplattor på husfasaden så det blev en rejäl asbestsanering).

baksidan018_527ca820e087c31256ab9bbd.jpg

Nu är det träpanel uppe istället. Allt det bruna ni ser ska bli grått! :)

Rabatten på höger sida när man står på altanen (som inte heller existerar längre) ska flyttas till tegelväggen till våren, får läsa på en del om vilka växter som klarar att stå mycket i skugga...
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 303
Senast: Hyacinth
·
Foder & Strö :) Hej! Jag funderar på att hyra häst en månad i sommar. Tyvärr har grannen fullt i sitt stall och jag överväger nu att kanske göra en...
2
Svar
31
· Visningar
4 422
Senast: mackan
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 771
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 520
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp