Vad finns det för auktioner i Sverige?

Ramona

Trådstartare
Vad finns det för auktioner i Sverige och när är de? Säljs det tex bara åringar eller är det en blandad kompott? Kvaliteten?

Känns som det är enklare för mig att åka över till England eller Irland och köpa vad jag vill ha, men det är för att jag kan mer om hur det fungerar där.

Sv: Vad finns det för auktioner i Sverige?

Det som finns är huvudsakligen åringsauktioner, det har hållts några auktioner för gamla hästar under årens lopp men det har inte varit någon hit.

Den stora auktionen är normalt i Stockholm i oktober. En del år har det även funnits en skånsk variant och sen har det varit Lambadaauktionen fredagen innan Derbyt men Sten Thynell är ju ute ur leken nu så den blir i alla fall inte av i år. Hur det ser ut med den andra skånska varianten vet jag inte.

Så det är förmodligen Stockholm som gäller i år. Marknaden var urusel förra året, hoppas att det blir bättre i år.

Den största anledningen att handla en åring i Sverige är för att få del av de olika bonusar som finns för de svenskfödda.

I England är det auktioner titt som tätt. Hans-Inge Larsen åker till Newmarket i morgon och hittar kanske en billig fining till vårt konsortium! Om någon är intresserad av att vara med kan ni PM:a mig.

I England är det auktioner titt som tätt. Hans-Inge Larsen åker till Newmarket i morgon och hittar kanske en billig fining till vårt konsortium! Om någon är intresserad av att vara med kan ni PM:a mig.
En slät?

Jag tänkte mig ett stort svart sto med superfin NH-stam till min samling. :) Men en sådan kanske jag inte hittar på den svenska marknaden?

Vi ska ha en slät, mina nerver klarar inte hinder...

Tror inte att du hittar din typ här, min hovslagare hade ett Be My Chief-sto som du nog hade gillat men hon är såld för länge sedan. Men om du kan hitta en Be My Chief så kan det vara din typ men dom börjar väl ta slut nu.

Stockholm 9 oktober (du kan se anmälda åringar på saef.se)
Veckan innan har Lund åringsauktion (1 okt)
Danskarna har sin auktion 4 september på stuteri York i Hörsholm

En slät?

Jag tänkte mig ett stort svart sto med superfin NH-stam till min samling. :) Men en sådan kanske jag inte hittar på den svenska marknaden?

Skulle kunna tänka mig samma sak fast en valack. Och den ska vara startklar. :d

Hur är det med NH auktioner i Frankrike?

Vilken inspirernade tråd för oss som faktiskt har åringar till salu. :crazy:

Finns en auktion i Skåne med åringar till salu. :) Fina sådana. Flera stycken!

Jag tycker att hela galopp-sidan suger rätt så hårt faktiskt. Det händer ju ingenting här inne! Vi måste ändra på det.

Åringar är jag inte intresserad av, ifall det inte är ett riktigt fynd, jag vill ha auktioner för hästar som presterat, avelsmärrar etc.

På lördag är det åringsauktion på York Stuteri strax söder om Helsingör (eller en bit norr om Köpenhamn:angel:). Fina åringar och väldigt god buffe.:d

Någon som vill samåka?

Jag hade gärna åkt på auktionen om jag inte varit uppbokad med sambons 30-årsfest redan! Säg till när det är fler auktioner och säg till i tid så hänger jag med.

Buffé går också alltid ner. ;)

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 513
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 075
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 328
Senast: Thaliaste
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka