Vad felas min symaskin?

gul_zebra

Trådstartare
Har fått hem en begagnad symaskin. Försöker trä den men jag får inte upp någon undertråd, nålen kommer inte ens åt tråden. Är det någon som vet vad som kan tänkas vara fel här?
 

Bifogade filer

  • 20190531_200857.jpg
    20190531_200857.jpg
    212 KB · Visningar: 48
Du är säker på att du har trätt undertrådsrullen rätt? Rätt nål och rätt trädd övertråd?
Om det är ja på alla frågor, kan nålfästet vara felaktigt, och därför inte rätt synkat med undertrådsspolen.
 
Rätt nål?

Inte bara längden utan även om den ska urtag vid ögat. Kan gå att sätta för kort nål längre ut men är risk med det med.
 
Trådarna är rätt trädda. Har noll koll på nålar, använde helt enkelt en som följde med. Ska testa en annan nål framöver, om jag orkar :p
Jämförde med min gamla och där sitter metallgrejerna annorlunda så nålen faktiskt kommer åt. Kan det vara den som felar annars? Känns som att den där halvcirkeln ovanför trådrullehållaren är ivägen och det är ju den nålen slår i som på bilden.

Menmen! Löste problemet med att stå ut med min gamla skitmaskin istället :p
 

Liknande trådar

Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
255
Tjatter Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot. Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 136
Senast: MML
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
576
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 854
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp