Just matkvitton vill jag ha i papper! Men det beror ju på hur jag och sambon har valt att lägga upp ekonomin.Det sparar ju en massa papper. Det är ju bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just matkvitton vill jag ha i papper! Men det beror ju på hur jag och sambon har valt att lägga upp ekonomin.Det sparar ju en massa papper. Det är ju bra!
På mitt Ica händer det nångång, men de brukar betala tillbaka direkt.Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot.
Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten kosta 89 kr/kg. Den gick in för 134,95 kr/kg. Det blev 122 kr för mkt på 2,2 kg ost.
Har man då redan blippat kortet är det jag som får agera bank i ca 3 dgr tills summan anländer på mitt konto. Oftast är det mkt mindre summor men det blir mkt på ett år, tänker på dem som inte ens tar kvittot, det blir mkt man blir lurad på. Sen kräver det att man orkar kolla hela tiden. Aldrig ens heller att personalen ber om ursäkt för besväret man får, bara upplevt bra bemötande och det va i en coop butik, där de bad om ursäkt samt att jag kunde välja tillbaks på kortet el kontanter. Är det fler än jag som upplever detta?
Just matkvitton vill jag ha i papper! Men det beror ju på hur jag och sambon har valt att lägga upp ekonomin.
Är det verkligen bra att dpara papper, och att myndigheter slutar skicka post?Det sparar ju en massa papper. Det är ju bra!
Är det verkligen bra att dpara papper, och att myndigheter slutar skicka post?
Får vi ett bättre, tryggare, och mer välfungerande samhälle då?
Vad händer när nästa problem med internet inträffar?
Vad händer när/om Putin utför en rejälare cyberattack?
Jag gör det, har bra siffersinne.Det är väldigt sällan jag kollar sånt, om det inte är något jag köpte specifikt för att det var (mängd)rabatt.
Genuin och inte passiv-aggressiv fråga, undrar bara hur det funkar — menar ni att ni håller alla priser från skyltarna på hyllorna i huvudet och sen minns dem när ni kollar igenom kvittot?
Wow! Min hjärna sorterar siffror som icke meningsbärande informationJag gör det, har bra siffersinne.
Är det verkligen bra att dpara papper, och att myndigheter slutar skicka post?
Får vi ett bättre, tryggare, och mer välfungerande samhälle då?
Vad händer när nästa problem med internet inträffar?
Vad händer när/om Putin utför en rejälare cyberattack?
Min kommer ihåg exakt pris samt adderar summorna jag lägger i korgen så jag vet alltid om det blivit rätt eller inte i kassan.Wow! Min hjärna sorterar siffror som icke meningsbärande information
Ja men självklart har jag det i huvudet, hade ju tex aldrig köpt vanlig basic hushållsost för det galna ordinarie priset. Dock hinner jag inte alltid med och se när varan slås in därav upptäckten när kortet redan är blippat. Får väl börja självscanna, dock har de inte den tjänsten i lilla lokala butiken.Genuin och inte passiv-aggressiv fråga, undrar bara hur det funkar — menar ni att ni håller alla priser från skyltarna på hyllorna i huvudet och sen minns dem när ni kollar igenom kvittot?
Njae, men ofta minns jag vad jag skulle köpa och till vilket pris - och brukar även notera det på inköpslistan.Det är väldigt sällan jag kollar sånt, om det inte är något jag köpte specifikt för att det var (mängd)rabatt.
Genuin och inte passiv-aggressiv fråga, undrar bara hur det funkar — menar ni att ni håller alla priser från skyltarna på hyllorna i huvudet och sen minns dem när ni kollar igenom kvittot?
Inte den Ica där jag handlar. Eller rättare sagt, jag behöver inte ha dem där om jag inte vill. I Kivra kan jag välja att aktivera tjänsten men har inte gjort det och jag får papperskvitton.Ica har börjat med att alla kvitton går till Kivra. Fick inte någon fråga alls om jag ville det eller ej.
Man kan be att få det i handen också så får man det.Mina kvitton har plötsligt hamnat på Kivra så det är mycket krångligare att kolla, så gör inte det lika mycket längre.
Min värsta är 2 kg potatis som gick in som räkor, men den gick ju inte att missa vid summan liksom.
Jag tycker inte det är självklart, jag tycker det är snudd på ofattbart Men väldigt imponerande!Ja men självklart har jag det i huvudet, hade ju tex aldrig köpt vanlig basic hushållsost för det galna ordinarie priset. Dock hinner jag inte alltid med och se när varan slås in därav upptäckten när kortet redan är blippat. Får väl börja självscanna, dock har de inte den tjänsten i lilla lokala butiken.
För mig är det obegripligt att det kan vara ofattbart,Jag tycker inte det är självklart, jag tycker det är snudd på ofattbart Men väldigt imponerande!