Vad fasen har hänt i år!!!

Sv: Vad fasen har hänt i år!!!

Jag rekommenderar också Scalibor - funkade suveränt men det står att det ska räcka i 6 månader vilket det inte gjorde - nu är ju vovve stor och springer gärna i vått gräs men i 3 månader så såg jag inte ett kryp - innan det var det minst 2-3 varje dag - i feb/mars.
Men vips häromveckan så hittade jag en - äsch bara en, men en till nästa dag och tre dagen därpå.
Så nytt halsband inköptes och inga fästingar mer.

Häromåret köpte jag något citronstinkande halsband i djuraffären - både jag och hunden höll på att storkna - vi stod ut i 3 dagar.

Scalibor, tycker jag. Bara att ta av när de plumsar i, och sedan sätta på igen.

kl

använder expot och det funkar bra förutom att det blir en ful fläck på ryggen där man har hällt det:crazy:
Vovven kan inte ha halsband då det kliar hysteriskt o blir fula utslag.

Westien?

De kan väl vara lite överkänsliga mot vissa ämnen?

--------------------------------------------------------
*kl*

Långhåriga hundar funkar oftast bättre på expot.

haha.. känner igen...:rofl:

Jag brukar bada mina i vitlök... :crazy:

Man tar 1-3klyftor (till en hund i bordercolliestorlek), mosar det med en såndär "stöt" till riktig äcklig gegge, sen så häller jag upp lämplig mängd schampoo i en burk och häller i vitlöken (rör om ordentligt), sätt på loch låt stå över natten...
Sen är det bara att bada!!

Luktar skit i en vecka men LOVAR att varken fästingar eller annat går inärheten..

Jag brukar göra denna proceduren ca 2-4ggr per sommar (beror på ohyremångden)..

Lycka till

Ps. Om du inte vill bada hela hunden (eller det andra du inte vill ha flugor mm på tex. hästen) så gör det mer koncentrerat och sätt det bara på benen och de mest drabbade områdena. Ds

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 972
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?