Jag kommer
aldrig mer ge min(a) katt(er) foder som är köpt i 'vanlig' butik, då (bla.) det gav min lilla katt urinsten och UVI, han fick ligga på djursjukhus i 2 omgångar och han rasade i vikt....vi kämpade mellan liv och död, jag trodde aldrig vi skulle klara det....
Nu ger jag
endast specialfoder (hill´s) köpt från veterinären och kommer att fortsätta med det hela hans liv, han har *peppar peppar* inte varit dålig sedan jag började ge det...skaffa jag fler katter så kommer även dom att få 'riktigt' foder köpt hos veterinären.. Jag tror verkligen inte att dessa olika foder man kan köpa överallt är speciellt lämpade att ge till katt egentligen, men vet man inget annat och det låter bra och är billigt så är det klart att man 'går på det' och köper det (som jag själv gjorde innan)....tyvärr..
Som sagt va så ger jag aldrig något annat än det speciella kattfodret till min katt, han får aldrig något x-tra (längre) och han är inte ledsen för det...han har lärt sej att kattfodret är det enda han får och han älskar det!!
Jag vet många som ger 'vanligt' kattfoder och jag säger inte att allt är dåligt, sedan ger endel husmanskost och katterna blir inte dåliga för det, men utifrån min erfarenhet och allt jag har varit med om efter att ha gett 'sämre' foder så gör och tror jag som jag gör...