Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gäller ju att läsa på burkarna själv och se.
Givetvis, men eftersom jag inte har haft något intresse av att ge något annat än Mjau har jag inte gjort det.
På vilket sätt skulle blötmat vara ohälsosamt?Förespråkar inte att man ger burkmat regelbundet eftersom det kan vara direkt ohälsosamt för katten.
På vilket sätt skulle blötmat vara ohälsosamt?
mjukmat orsakar tandfickor, vilket kan leda till tandlossning. Det är dessutom inte bra för matsmältningen (fast att någon tidigare sa så i tråden) det är stor skillnad på att sönderdela rå mus, om man nu ska ta den jämförelsen, än att sönderdela blötmat... Det har över huvud taget inte samma konsistens. Dessutom, när en katt äter en mus, äter den även skelettet, som stimulerar tänderna vid tuggandet samt innehåller kalcium. Mjukmat har mig veterligen inget skelett.. Ett bra torrfoder däremot stimulerar tänderna och innehåller även kalcium...
Även, när katten äter möss, så arbetar tarmarna för att sönderdela skelettet, den delen går katten även miste om när man ger den blötmat.. Därför rekommenderar jag, och åt minstonde mina vet. att katten ska äta torrfoder som bas. Att man sedan ger den smakbitar, i form av blötmat eller annat, är upp till var och en, och leder väl inte direkt till någon onyttighet..