Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja! Alltså att diskussioner blir lite lösa i kanterna förstår jag. Men man borde märka när det är a) ett exakt faktasvar, b) folks erfarenheter som efterfrågas (och då menar jag inte ickeerfarenheter, typ Jag har aldrig haft muskelvärk som svar på frågan Vad tar ni mot muskelvärk)Exakt det här! Precis exakt det här! Jag har exakt samma typ av erfarenhet och jag blir VANSINNIG.
Ohyfsat att inte svara om man sett frågan tycker jag.Jag har en annan variant på problemet! Jämt (jämt!!!!) när jag skriver i stallets Facebookgrupp för att kolla om någon kan byta stallpass med mig är det nån som svarar i stil med: "Kan tyvärr inte "
Jag frågade inte vem som inte har möjlighet, jag undrade om någon kan.
Sitter man och pratar och någon frågar om poolkostnad så kan man väl av artighetsskäl säga Ingen aning eller nåt. Och sedan, om ingen har svaret, så kanske diskussionen svävar iväg till att Åh, pool, det vore så härligt eller Pool, det funderar jag också på. IRL känner man ju av samtalet tillsammans.Att koppla icke relevanta saker och "babbla" saker som inte svarar på en direkt fråga är ju inget konstigt när man träffas. Att bara vara tyst när någon frågar "hur mycket kostar det att bygga pool" bara för att man inte har någon eller inte vet vore ju faktiskt både fräckt och knappast socialt.
Det känns ju kotym att svara att man inte vet eller inte har någon.
Att göra det i forum är väl lite väl larvigt kan jag tycka. Dock reserverar jag mig starkt i den frågan då jag med stor säkerhet är skyldig till samma sak.
Jag frågar nog rätt enkla frågor på forum fast det går lätt att googla sig fram. Lite märkligt faktiskt speciellt som det nästan alltid slutar med att jag i slutändan ändå googlar för att dubbelkolla att personen hade rättJa men jag menar konkreta frågor där det typ bara finns ett rätt svar. Typ när är sista dagen man kan deklarera om man inte har någon uppskjuten deklaration frågor! Och nej folk frågar på forum före dom googlar
Det där har jag förstått är väldigt personlighetsstyrt. Jag skulle också blivit helt trött på massor med stöttande men irrelevanta kommentarer medan en kollega snarare blir kränkt om hon inte får bekräftelse på saker och helt klart uppskattar allt sånt. Antagligen är det folk som uppskattar bekräftelse som också är bättre på att ge den medan vi lite mer faktaorienterade säkert kan uppfattas som okänsliga av den sortens personer men tycker det är praktiskt att prata med likasinnade då man slipper allt ”brus”.Ja guuuud vad störigt det är! Jag ser det rätt ofta i en stor Facebook-grupp. En person skriver ett långt och ofta personligt inlägg där den ber om råd/hjälp/stöd. Inom några minuter har inlägget massor av kommentarer, de flesta på temat "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men åh vilket fint initiativ!". Det är ju fint och snällt på alla sätt och vis (och av den anledningen kan jag inte riktigt störa mig på det helhjärtat), men hade det varit jag som skrivit ursprungsinlägget hade jag blivit tokig på att behöva gå igenom hundratals kommentarer där bara kanske 1/3 faktiskt bidrog med något nytt/vettigt!
Jag håller med, är med i ett par hundgrupper där det skrivs i kommentarerna "omg soooo cute" när TS lägger upp bild på hund med fråga. Varför kan man inte bara klicka i ett hjärta? Måste man skriva.Det där har jag förstått är väldigt personlighetsstyrt. Jag skulle också blivit helt trött på massor med stöttande men irrelevanta kommentarer medan en kollega snarare blir kränkt om hon inte får bekräftelse på saker och helt klart uppskattar allt sånt. Antagligen är det folk som uppskattar bekräftelse som också är bättre på att ge den medan vi lite mer faktaorienterade säkert kan uppfattas som okänsliga av den sortens personer men tycker det är praktiskt att prata med likasinnade då man slipper allt ”brus”.
För vissa personer kan det vara ett relevant svar, de kanske inte tänkt på att man kan göra det själv.Nyss i odlingsgrupp på FB:
Person 1: Hej, jag undrar vad monteringshjälp av växthus kan kosta?
Person 2: Det går att montera själv, om man bara får lite hjälp med taket.
(Kutym, inte kotym)
För vissa personer kan det vara ett relevant svar, de kanske inte tänkt på att man kan göra det själv.
Ja som de som inte fattat att man kan slå på aviseringar utan 20 pers skriver "följer"....De är intresserade av frågan och vill ha aviseringar.
Du ger exempel på vad du anser vara "hål i huvudet svar" och jag menar att bara för att man själv inte kan se relevansen så innebär det inte att svaret inte är relevant för någon annan. Frågar man på ett forum så är det inte en privat fråga från en person till den som vet exakta svaret. Många betraktar det som ett diskussionsunderlag kring frågan och då passar inte svaret alla eller ens TS även om andra kan dra nytta av det.Jag förkortade inlägget. Person 1 gjorde klart från början att det var pga hen var ohändig.
Och har man googlat runt på lite växthus innan köp är jag helt övertygad om att man förstått att det går att montera själv.
Ja den är jobbig.Ja som de som inte fattat att man kan slå på aviseringar utan 20 pers skriver "följer"....