Vad e det för mask?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare linnea 82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 835
L

linnea 82

Lånar en häst som sällskap till min och idag såg jag att det var en hel del små tunna jättekorta maskar eller e det inte mask kanske? Såg ut som styngflugelarver men de kommer väl inte ut i avföringen? De var kanske 2-3 mm långa och tunna. Vet ni någon sida man kan se olika masksorter?

Sv: Vad e det för mask?

Tog ni ingen bild? Styngflugelarver kommer ut med bajset, men är ganska tjocka och längre än det du beskriver.

Vad kan vara 2-3 mm... inget jag kommer på. Såg du det när högen var färsk eller hade den legat ett tag?

Sv: Vad e det för mask?

Tog ni ingen bild? Styngflugelarver kommer ut med bajset, men är ganska tjocka och längre än det du beskriver.

Vad kan vara 2-3 mm... inget jag kommer på. Såg du det när högen var färsk eller hade den legat ett tag?

Nej den hade kanske legat ett dygn. De var inget som rörde sig men det var mycket av dessa. Undrar själv vad det kan vara, hhmmm

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 117
Senast: MayGrace
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 004
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 531
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vad heter den här?
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10