Vad e det för mask?

L

linnea 82

Lånar en häst som sällskap till min och idag såg jag att det var en hel del små tunna jättekorta maskar eller e det inte mask kanske? Såg ut som styngflugelarver men de kommer väl inte ut i avföringen? De var kanske 2-3 mm långa och tunna. Vet ni någon sida man kan se olika masksorter?

Sv: Vad e det för mask?

Tog ni ingen bild? Styngflugelarver kommer ut med bajset, men är ganska tjocka och längre än det du beskriver.

Vad kan vara 2-3 mm... inget jag kommer på. Såg du det när högen var färsk eller hade den legat ett tag?

Sv: Vad e det för mask?

Tog ni ingen bild? Styngflugelarver kommer ut med bajset, men är ganska tjocka och längre än det du beskriver.

Vad kan vara 2-3 mm... inget jag kommer på. Såg du det när högen var färsk eller hade den legat ett tag?

Nej den hade kanske legat ett dygn. De var inget som rörde sig men det var mycket av dessa. Undrar själv vad det kan vara, hhmmm

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Habina
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
526
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 105
Senast: nyttnick
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 616
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V