Vad drömde ni om när ni var små?

Voeux

Trådstartare
Som rubriken lyder, vad drömde ni om när ni var små? Fri tolkning. För mig var det:

- En egen häst, helst en connemaraskimmel som skulle heta Silver
- Ett eget stall
- Nick Carter
- Allt i @Lena Furberg s serier
- Att få befinna mig inne i Zela-spelen (att få rida Epona över Hyrule Field kunde verkligen uppta mina dagdrömmar)
- Bussen i Spice Girls filmen
- Att få ha en Pocahontas Barbie (byggde till och med en skog till henne i en flyttlåda)

Att jag var barn på 90-talet är tydligt här :D
 
En egen häst
Att Wilma i Skärgårdsdoktorn bli min flickvän
Att bli skulptör

Var också ett stort fan av Wilma. När de utlyste i en tidning att de skulle ersätta henne ville jag söka men kunde inte skådespela alls :D Mamma sa bara att jag nog var lite för ung (Ebba är född 83 och jag 88).
 
-Jag var väldigt farcinerad av kungahus, jag kunde fantisera om att leva på slott under 1600 och 1700-talet.
-Att ha en pojkvän.
-Att bli populär

I vuxen ålder känns det lite... väl stort och dragigt? :D

Är ödmjuk inför att jag aldrig behövde känna mig osedd eller impopulär som barn. Har förstått i efterhand hur mycket det skulle betyda för många att få lite av den uppmärksamheten som jag obrytt krävde av min omgivning i den åldern :grin:
 
Oj, så många drömmar! Att ha egen häst och arbeta som ridlärare var två av drömmarna! Men minns mina önskelistor, stod ofta föl och valp längst upp! Sen ville jag bo i mormors barndomshem, ett hus på landet mellan mullhyttan och fjugesta. Blev så sjukt besviken när hon sålde, jag var runt tolv, och mina föräldrar inte ville köpa det åt mig...
 
En egen häst och när jag fick min älskade ponny så drömde jag om att jag ha egna hästar i plural, bo på gård med eget stall och tävla framgångsrikt inom hoppning, typ att jag skulle vara nästa Malin Baryard.
 
- egen häst
- papegoja
- ha ett skepp
- jobba med något av följande: spelutvecklare, ridlärare, ägare av katthem, delfinskötare, tatuerare, brandman, författare, bartender, kyrkogårdsförvaltare, kemist, bonde, sjöfarare, militär eller "chef över chefernas chefer"... 🙄
- slippa glasögon (hatade verkligen glasögon, det var en dröm som faktiskt blev sann :))
- bo i Gamla Stan med min kusin, vi skulle ha "gamla cyklar" att ta oss runt på.
- att vara smal, snygg, och omtyckt
- att harry potters universum skulle bli verklig
- bli blind (var besatt av det ett tag, nu vill jag inte det lika mycket längre kan man säga)
- ha flera katter
- ha en pojkvän från karibien
- få bo ensam i fred

Kommer säkert på mer. Jag drömde mycket som liten :D
 
Att ha en gård på landet och föda upp hästar.
Att jobba med rymdforskning och skicka människor till Mars (ville inte åka själv!)
Bli författare fanns också med.
Min drömman från barndomen var David Bowie som Jareth i filmen Labyrinth :D
 
Egen häst
Bli veterinär
Bo på bondgård med kor, får, höns, ankor och hästar
Bli ridlärare
Föda upp hundar

Alla mina drömmar genomsyrades av djur på något sätt. Kanske anledningen till varför min man ofta säger ”djur är det enda du pratar om”. :angel:
Vissa drömmar kvarstår, livet på landet är just en sådan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp