Vad brister i träningen när hästen inte kan skritta?

Sv: Vad brister i träningen när hästen inte kan skritta?

Nej det måste ha hänt något konstigt där, men här är i alla fall vår gammalmodiga utmärkta skrittmaskin så ser man att någon volt blir det ju inte direkt, det är stor radie. (om jag nu får det att fungera, jag är inte så bra på det)

Jodå, det fungerade :)
Ursäkta att jag var inne på din profil, men pilen är så liten numera och ibland missar jag. Var inte meningen att snoka. :o

För att knyta tillbaka till TS första inlägg
Vad kan orsaka motviljan att skritta?
Hästen på filmen verkar vara av det lugnare slaget, så han/hon/den/det berörs kanske inte. MEN har du träffat på någon häst vars skritt blivit bättre eller sämre av maskinen? Samt har det blivit någon skillnad när ryttare kommer upp?

Sv: Vad brister i träningen när hästen inte kan skritta?

Nja den där går inte så avspänt utan tittar sej omkring, men annars brukar dom gå mera avslappnat. Men jag vet inte om det egentligen varken förbättrar eller försämrar, det är mest skönt att låta dem gå där och skritta av istället för att man sitter på, lugnt jämnt tempo och mala på bara. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 076
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: Mia_R
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 071
Senast: Bison
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 499
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar