Vad blir det?

C

C_L

Kände ni på er vad det skulle bli?

Här spekuleras det vilt, folk skvallrar om allt från födslodatum till namn till kön till vem som är pappan.

Visste ni inom er vilket kön det skulle bli på ert barn?

Och varför skvallrar folk så förbenat när det kommer till att någon ska ha barn? Varför blir man allmänt handelsgods just då?

För att inte tala om alla som har rätt att känna på ens mage :eek:

!!



*Kvällsfunderingar*
 
Sv: Vad blir det?

Jag visste inom mig att jag väntade minst en pojke, troligtvis två. Jag var faktiskt etthundra säker. Ända tills mina flickor var ute.
 
Sv: Vad blir det?

Ja, här pratades det länge om en flicka, men det var nog mera drömmar det, för det var en kille vi förväntade oss ändå. Och det såg vi också sen på UL:et att det var med:)

När det gälelr detta jäkla tafsande på magen så undrar jag med över det, står det stämplat i pannan: klappa mig på magen, för jag är gravid och tillgänglig? Jag HATAR kroppskontakt från andra än min absolut närmaste familj (barn och sambo), och jag tror det syns på mig, lik förbannat skulle det klappas och smekas på magen, det är väl för fan MIN mage, eller hur? Jag höll på att klappa till ett flertal personer under min graviditet, när de inte förstod den lilla fina vinken när jag höll om magen och backade från dem, och de ändå ska fram.....


och för att fortsätta med skvallret och spekulationerna tror jag du får en flicka!
 
Sv: Vad blir det?

Ja, här pratades det länge om en flicka, men det var nog mera drömmar det, för det var en kille vi förväntade oss ändå. Och det såg vi också sen på UL:et att det var med:)

När det gälelr detta jäkla tafsande på magen så undrar jag med över det, står det stämplat i pannan: klappa mig på magen, för jag är gravid och tillgänglig? Jag HATAR kroppskontakt från andra än min absolut närmaste familj (barn och sambo), och jag tror det syns på mig, lik förbannat skulle det klappas och smekas på magen, det är väl för fan MIN mage, eller hur? Jag höll på att klappa till ett flertal personer under min graviditet, när de inte förstod den lilla fina vinken när jag höll om magen och backade från dem, och de ändå ska fram.....


och för att fortsätta med skvallret och spekulationerna tror jag du får en flicka!

En flicka!

Mystiken tätnar :D



Jag har redan både puttat bort och svurit åt folk som tror sig ha den rättigheten, det gör mig tokig.


Som du säger, jag ogillar starkt kroppskontakt från andr än min familj och inte blir man mer "tillgänglig" för att man blir gravid.

Så nu är man ju ansedd som hormonstinn kossa för att folk inte får peta :eek:

Jag sa till en:

-"Det är ungefär som om jag skulle gå rakt fram och köra upp min hand i ditt skrev, vad skulle du säga då?"

Den gick hem vill jag lova, jag fick till och med en ursäkt :angel:
 
Sv: Vad blir det?

Hm, det var en bra jämförelse, den snor jag av dig till nästa gång om det är okej?
 
Sv: Vad blir det?

Av någon anledning så pratade vi alltid om kotten i magen som en "han".
Alla utom 1 sa att det var en pojke.
Mamma spådde mig och det visade pojke.
Det var lixom självklart att det skulle vara en pojke, och hade det kommit ut en flicka hade vi nog blivit VÄLDIGT förvånade...:D

Sen det där med att det ska klappas på magen.
Jag älskade det. Och det var bara några få ggr det var främlingar som gjorde det. Då kändes det väl lite udda, men jag älskade min gravida mage och att andra gav den uppmärksamhet gjorde hela graviditeten bara mer underbar:love:
 
Sv: Vad blir det?

För att inte tala om alla som har rätt att känna på ens mage :eek:

Jag har ännu inte nått läget där det syns att jag är gravid så magen får vara ifred. Men när det väl är dags för tafsandet att börja planerar jag att ha klurat ut någon form av liten smidig, flyttbar lapp på magen med texten "Se men inte röra!"...

Har ni några kreativa idéer på dylika lösningar?
 
Sv: Vad blir det?

En gravidmage är väl per automatik till för att klappas på??

"Mata inte djuren"


En gravid kvinna skall dessutom upplysas om förlossningens alla vedermödor.Sen om den gravida kvinnan redan genomgått förlossningar tidigare, spelar det ingen roll...

"För du skulle varit med när JAG fick barn..Då fick man minsann"... Ja ni hajar tugget..Osv, osv....

Jag får helt enkelt pallra mej ner till Skåne för att klappa C_L´s mage!!
:p
*retstickan Mie igång*
 
Sv: Vad blir det?

Aha är du gravid? Grattis!
Oddsen säger väl att det blir en pojke, men kanske generna dina talar för en flicka...
 
Sv: Vad blir det?

En gravid kvinna skall dessutom upplysas om förlossningens alla vedermödor.Sen om den gravida kvinnan redan genomgått förlossningar tidigare, spelar det ingen roll...

Oh ja, det är verkligen det bästa folk vet, att berätta skräckhistorier om förlossningar! Det är ju precis det man vill höra när det börjar närma sig :crazy::D
 
Sv: Vad blir det?

Jag gjorde det lätt för mig och alla tre var t o m namngivna innan v.17!

Dvs. tack vare spec.mödravården så visste jag könet runt v.14-16 som sedan bekräftades via fostervattensprov.

Så jag hade inga smeknamn på magen utan deras riktiga namn, som tack o lov passade barnen när dom väl kom!
Men det var underhållande att lyssna på dom som inte visste vad jag väntade när dom felaktigt påstod att magen är si eller magen är så, äter du choklad mm. mm. så det är en xxx du väntar.
Priset tar väl den kinesiska kalendern som visat fel med alla mina med!

Det är 51% chans att du väntar en pojke och 49% att du väntar en flicka!
Så långt kan vi vara överens om i a f.
Oavsett om du äter bark, har låga hjärtljud eller om magen pekar i backen eller rakt upp!:p

OT: Med min sista så vände jag mig till ett nätmedium som för 100:- skulle pendla könet på det väntade barnet.
Jag visste att det var en pojke men 100-lappen sa en flicka!:p

Men för dom som inte vet är det givetvis roligt att spekulera vad det är för en liten filur som väntar på att se dagens ljus!
Det är ju annars lite av "halva nöjet" att gissa och försöka känna efter!
 
Sv: Vad blir det?

Jag hade med mig min mamma på mitt ena ul och när bm frågade om jag ville ha reda på könen så sa jag nej, men mamma ville veta. Så jag gick ut och bm berättade för mamma vilket kön det var och hur de låg.

När vi satt i bilen hem så sa jag vad jag trodde det var och hur de låg. Mamma har i efterhand sagt att hon hade enormt svårt att hålla masken när jag gissade exakt rätt. :D

/Timsetim
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 820
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 158
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 957
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 753
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp