I en indisk sås är jättegott. Koka i ordning såsen och lägg i stekta bollar på slutet, äts med naanbröd.Hur gör man veganska grönsaksbollar festliga? Typ en wrap? Eller vad kan man hitta på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I en indisk sås är jättegott. Koka i ordning såsen och lägg i stekta bollar på slutet, äts med naanbröd.Hur gör man veganska grönsaksbollar festliga? Typ en wrap? Eller vad kan man hitta på?
Vad var det för färs @pepp?
Misstänker att det var vattenbadet, att du hade för varmt vatten. Den vill inte bli varm innan man steker den. Tyvärr. ☹Anammas formbara men snabbtinade i vattenbad, så funderar om det var därför den inte höll ihop?
Den brukar ju funka bra.
Misstänker att det var vattenbadet, att du hade för varmt vatten. Den vill inte bli varm innan man steker den. Tyvärr. ☹
Jag med!Åhfan. Det visste jag inte! Men nu har jag lärt mig något nytt...
Då gör man Sloopy Joe istället!Skulle bjuda bästis på burgare:
Visa bifogad fil 81110
Då gör man Sloopy Joe istället!
Det här är visserligen ett recept med köttfärs men det är ju bara att byta mot annan vegetarisk/vegansk färs.
https://www.aftonbladet.se/matdryck/a/RR5pBd/sloppy-joes--snabba-och-supergoda-burgaren
Blir samma här.
Vaa? Jag tinar alltid i vattenbad. Jag har iofs ägg i och ströbröd om jag ska göra burgare. Ända jag märkt är att det måste vara helt tinad.Misstänker att det var vattenbadet, att du hade för varmt vatten. Den vill inte bli varm innan man steker den. Tyvärr. ☹
Använder du formbar färs?Vaa? Jag tinar alltid i vattenbad. Jag har iofs ägg i och ströbröd om jag ska göra burgare. Ända jag märkt är att det måste vara helt tinad.
Ja precis, formbar färs. Måste vara äggen eller nåt, eller tur.Använder du formbar färs?
Tinad behöver den vara, men inte uppvärmd. Men om det fungerar ändå för dig här du nog inte haft så varmt vatten eller så är det äggen som gör det. Eller tur.
Ja precis, formbar färs. Måste vara äggen eller nåt, eller tur.