Ah, ja, det är kanske inget en snor ihop på en kvart direkt :PTack för tipset!
Men känns som att jag skulle behövt förbereda mig lite innan. Men lägger till det i min samling.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, ja, det är kanske inget en snor ihop på en kvart direkt :PTack för tipset!
Men känns som att jag skulle behövt förbereda mig lite innan. Men lägger till det i min samling.
Nä, tyvärr, för det lät gott.Ah, ja, det är kanske inget en snor ihop på en kvart direkt :P
Jag är lite fast i samma spår känns det som, så har inte så bra råd. All god mat tar timmar att lagaNä, tyvärr, för det lät gott.
Känner att jag fastnat i gamla hjulspår och skulle behöva nya rätter typ, allt känns trist. Men ändå hyfsat lättlagad mat.
Morotssoppa? Fräs gul lök, vitlök, morot, tillsätt chili, ingefära, grönsaksbuljong, kokosmjölk. Mixa när moroten är mjuk.Jag har noll inspiration till mat just nu. Gjorde en massa pytt i panna i veckan som jag ätit av, men är nu less på den och tänkt lägga resterna i frysen och laga något annat.
Har funderat på soppa, har ni tips på någon god soppa?
Vegansk såklart.
Åh! Det var länge sedan, bra tips.Morotssoppa? Fräs gul lök, vitlök, morot, tillsätt chili, ingefära, grönsaksbuljong, kokosmjölk. Mixa när moroten är mjuk.
Håller med om det här tipset.Morotssoppa? Fräs gul lök, vitlök, morot, tillsätt chili, ingefära, grönsaksbuljong, kokosmjölk. Mixa när moroten är mjuk.
Har broccoli hemma också, så kan ju slänga i det med morötterna.Håller med om det här tipset.
Men vill lägga till att det går att göra på ungefär samma sätt med vilka grönsaker som helst. Jag gjorde nästan exakt likadant i förra veckan, men hade broccoli i kylen som var på väg att bli dålig så den fick också åka med. Funkar också med blomkål, potatis, lök…
Tycker mina uppläggningar alltid är så stökiga. Delvis kanske för att jag nästan alltid äter ur djup tallrik så det blir liksom bara en hög.Tycker det ser supergott ut ju
men det är färgglatt och inbjudande ändå, tycker jag. Men jag äter också mest mat i hög så jag kanske är hemmablindTycker mina uppläggningar alltid är så stökiga. Delvis kanske för att jag nästan alltid äter ur djup tallrik så det blir liksom bara en hög.
Tack för receptet!Visa bifogad fil 80949
@parellikusken denna är så himla god! Vi brukar göra dubbel sats. Honungen kan såklart bytas ut mot socker eller agavesirap. Och det brynta smöret kan ersättas med skirat vegansmör med chili och yoghurten till veganskt alternativ.
Från boken Brynt Smör av Julia Tuvesson.
Jag gjorde denna soppa för några veckor sedan, blev supergod och var enkel att göra https://www.landleyskok.se/recept/kramig-broccolisoppa-med-purjolok-och-creme-fraicheJag har noll inspiration till mat just nu. Gjorde en massa pytt i panna i veckan som jag ätit av, men är nu less på den och tänkt lägga resterna i frysen och laga något annat.
Vegansk såklart.
Bra tips! Tack!Jag gjorde denna soppa för några veckor sedan, blev supergod och var enkel att göra https://www.landleyskok.se/recept/kramig-broccolisoppa-med-purjolok-och-creme-fraiche
Jag följde grundrecept med vanlig creme fraiche men det anges i receptet att detta kan bytas till veganskt alternativ eller kokosmkölk. Följande står i receptet:
Detta recept är lakto-vegetariskt, men byter du smöret mot olja eller vegetabiliskt smör, samt crème fraichen mot vegetabilisk fraiche eller grädde, alternativt kokosmjölk, blir det helt vegetariskt och veganskt.
Tomatsoppa med kokosmjölk och curry.Jag har noll inspiration till mat just nu. Gjorde en massa pytt i panna i veckan som jag ätit av, men är nu less på den och tänkt lägga resterna i frysen och laga något annat.
Vegansk såklart.