L
Lord Owen
Det snackas ju mycket om hästar som "tuggar" i olika trådar tycker jag, och åsikterna om vad det rent praktiskt innebär och betyder går ju isär rätt mycket.
Vad innebär det för dig om din höst tuggar (/slickar sig om munnen, kanske sänker huvudet också osv)?
Jag är nyfiken!
Speciellt då min egen häst ofta tuggar, till exempel vid ovan listade tillfällen och jag har ingen direkt aning om hur jag ska tolka det. Ibland kan jag tycka att det på min häst uppstår i samband med att han tänker/funderar efter en lite läbbig situation som vi klarat oss igenom, men samtidigt tror jag det är ett förmänskligande och snarare tyder på osäkerhet men då blir det ju lite lurigt eftersom det som regel sker efter den läbbiga grejen.
Hur som helst..
Fram med era tankar och åsikter kring detta!
Vad innebär det för dig om din höst tuggar (/slickar sig om munnen, kanske sänker huvudet också osv)?
- När du hämtar hästen i hagen?
- Om ni gör något speciellt för hand och hästen tuggar när du tycker att den utfört det du bett den om (lastning, gå förbi grannens läskiga traktor, lyft ett ben osv)?
- Efter en tillrättavisning?
- Efter en läskig/jobbig situation?
- Före en läskig/jobbig situation?
Jag är nyfiken!
Speciellt då min egen häst ofta tuggar, till exempel vid ovan listade tillfällen och jag har ingen direkt aning om hur jag ska tolka det. Ibland kan jag tycka att det på min häst uppstår i samband med att han tänker/funderar efter en lite läbbig situation som vi klarat oss igenom, men samtidigt tror jag det är ett förmänskligande och snarare tyder på osäkerhet men då blir det ju lite lurigt eftersom det som regel sker efter den läbbiga grejen.
Hur som helst..
Fram med era tankar och åsikter kring detta!
Senast ändrad av en moderator: