Vad betyder dessa titlar?

Sv: Vad betyder dessa titlar?

CHCH = Schweizisk Champion
FINUCH Den vet jag
LUCH = Tippar på en variant av LUXCH Luxemburgsk Champion
NORDUCH och den
NV-00 = Nordisk Vinnare år 2000
WW-00 = World Winner år 2000. Dvs Världsvinnare år 2000

tiiiiiiiiiiiiiiiiio...

Tack tack :)
Men då måste jag fråga.. Nordisk vinnare? Världs vinnare? Var då? I vadå? :o

CHCH = Schweizisk Champion
NV = Norsk Vinnare
WW = World Winner

Utställningsmeriter båda.

Finns nordiska vinnarutställningar där BIR & BIM får titeln nordisk vinnare - "årtal". Även BIR & BIM-junior får en titel. NÄmligen nordisk juniorvinnare - "årtal".
Samma procedur på världsutställningen.

Världsutställningen går av i ett nytt land varje år och nästa år, är den i stockholm :banana:

Då ska jag dit med en drös av jyckarna :angel:

Och precis som KimzOr påpekat, så är ju NV = Norsk vinnare :o... Tänkte lite för snabbt där :p

Jag är SÅ sugen på att åka dit. Såg nu att det inte var farligt dyrt heller (reducerat pris för inhemska raser is the shit). :angel:

För terriernas del, finns det chans på 3 off. utställningar den långhelgen, då både terrierklubben och rasklubben har utställningar i närheten :eek: :banana:

Är ju äckligt sugen på att åka dit med merparten av hundarna :angel:

Men det lär väl bli tre av terrierna, lapskan och några av jämtarna, så får resten stanna hemma :devil:

Okej. Det låter bra det :D
Men om NV är norsk vinnare, hur förkortas nordisk vinnare?
WW betyder det att den hunden vann hela den utställningen då (typ BIS) eller bara rasen?

Får jag låna din tråd lite? :angel:

Nu när vi ändå är inne på förkortningar så har jag funderat lite på vad dessa står för:

BOB
BOS
CAC
Exc/CK (CK är väl champion kvalité men vad är Exc? :confused:)

?

Senast ändrad:

Jag kan få två hotellnätter för under tusenlappen alldeles i närheten av mässan om jag bokar NU. NU, som idag. Genast.

:eek: :eek:

Nu blev det genast så mycket verkligare.

BOB = Best Of Breed = BIR

BOS = Best of Opposite Sex = BIM

CAC = Certifikat (i Europa)

CK = Certifikatkvalitet

Exc hittar jag ingen förklaring till och har inte hört talas om heller, men kan kanske står för excellent??

Vilken tur jag har då, som har en syster i eget hus på Tyresö :devil: :angel:

Så jag behöver ju inte bestämma mig riktigt ännu :D

JAG har ju bestämt mig. Nu handlar det mest om att invänta makens hemkomst samt övertala honom att låna ut sitt VISA till mig.

:angel:

Okej. Det låter bra det :D
Men om NV är norsk vinnare, hur förkortas nordisk vinnare?
WW betyder det att den hunden vann hela den utställningen då (typ BIS) eller bara rasen?

Vet ju vilken hund du syftar på och kan säga att han blev WW i Milano 2000, endast 17 månader gammal.:D

Han blev WW i sin ras

En snabbis bara: Grupp 5 ställs den 6:e. Allstå behöver jag bara vara där den 6:e?

(Bara så att det inte är besiktningar en dag, kvalificeringar en annan dag o.s.v...)

Har inte kollat in detaljerna ännu, men kan inte tänka mig annat än att det ska räcka med att vara där den dag man ska ställa.

Nu har jag dammsugit sajten. Med tanke på att PM kommer tio dagar innan så kan jag inte tänka mig annat än att grupp fem har aktiviteter den sjätte enbart.

Och:

JAG SKA TILL STOCKHOLM!!! :D :D :D :D :banana: :banana: :banana: :banana:

Kul :D

Jag har ju 7 st som hör till Grupp 5 och några av dem åker med till Stockholm, så då kanske vi synes där då nästa år ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar