vad betalar ni för er häst....

C

Caramella

vad betalart ni som har

- en gammal häst(över 10 år) med försäkring + veterinärskostnad??

- ung häst(under 10) med försäkring + veterinärskostnad??

snälla svara för jag måste veta innan nästa helg!! då ska vi ta hem vå häst om vi villQ!!

Sv: vad betalar ni för er häst....

Jag betalar 384:-/månad i försäkring på min häst. 12-årigt Engelskt Fullblod. Hon är livföräkrad för 20000:- och försäkringen ersätter veterinärkostnader upp till 100000:-. Har Agria.

Eller undrar du hur mycket jag lägger på veterinärkostnader på min häst?

Har väl lagt ut 15 000 som jag fått betala själv de senaste 3,4 åren på vetrinär.

Jag betalar 240 kr i månaden agria a1 försäkring.. hon är dock bara förs för 15 000 tror jag det var ... jag hann inte försäkra henne för mer innan hon varr sjul när jag fick henne var hon inte ens försäkrad .. idiotiskt... för hon var ändå värd endel pengar... och verkligen mer än 15 000 :smirk:

Min har legat snäppet högre i veterinärkostnader :crazy:
Hon har kostat 81200:- :eek: i veterinärkostnader sista 2 åren (varav 24800:- sista året..)
Av dessa pengar har jag fått betala ca 40000:- ur egen ficka :crazy:
(Och då har jag inte räknat med vaccinationer boutalism/influensa/stelkramp, så där kan vi lägga på ett par tusen till..)

Spräckte försäkringstaket år -03 eftersom jag då bara hade enkel veterinärvård. Höjde sedan upp till utökad....

Så slantarna kan rulla på rätt bra om man har riktig otur:-(

Senast ändrad av en moderator:

1. Halvblod, val, 9 år har jag försäkrad för 95 000:- och han kostar ca 18 000:- om året i försäkring och jag får utnyttja upp till 100 000:- på försäkringen.

2. Halvblods korsning = Fullblod + halvblod, sto, 1 år har henne försäkrad för bara 10 000:- och hon kostar ca 1 900:- om året i försäkring och jag får utnyttja upp till 100 000:- på försäkringen.

3. Shettis, val, 6 år har jag försäkrad för 10 000:- eller om det var 15 000:- och han kostar ca 900 - 1000:- om året i försäkring och jag får utnyttja, om jag inte minns fel 50 000:- på försäkringen.

Häst 1: Har jag utnyttjat ca 25 000:- = Han fick kolik. Har haft honom sen nov förra året.

Häst 2: Har jag inte utnyttjat något än på, har ägt henne bara sen mitten på Januari i år.

Häst 3: Har jag ALDRIG utnyttjat något på och han har jag haft i 5½ år.

Betalar 262:-/månad för min häst. Då är hon försäkrad i ett livvärde på 15.000 och har dubbel veterinärvårdsförsäkring. Har för mig att självrisken ligger på 1200:-/sjukperiod och att taket är 50.000 men ska höjas till ca det dubbla. Hästen är försäkrad i Sveland som jag dock inte rekommenderar. Där måste du ha hästen försäkrad i ett livvärde på minst 30.000 för att dom ska gå in och hjälpa till vid tex. buköppning som ju är en av de dyraste operationerna.

Min häst är 2,5 år och har stått en vecka på djursjukhus pga kolik. Detta kostade allt som allt ca 18.000 och jag fick betala ca 5000:-.

vad betalart ni som har

- en gammal häst(över 10 år) med försäkring + veterinärskostnad??
Vet kostnad för min häst lite över 8500:- på ett år, då är inte mediciner samt sårvård inräknad.
Betalar 550:-/månad i försäkring och har obegränsad vet.vård!

Lycka till med häst köpet!

Har ett arabsto 1,5 år. Hennes försäkring kostar 2000 kr/år hos Folksam.
Veterinär vård: 50 000kr Livförsäkring: 30 000Kr

Arabsto, 10 år

Försäkrad i Agria, Maximal Liv och Användbarhet 35000 :-

Maximal Veterinärvård Utökad (dvs, jag får tillbaka även på utskriven medecin etc). 100000 :-

Min premie är 4000:- men då har jag TA-rabatt och RAID rabatt (tror att det totalt är 20% rabatt)

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4