vad behöver jag tänka på när jag hyr häst i sommar

P

Pyramus

vad behöver jag tänk apå i sommar när jag hyr häst (ponny) i sommar och vad behöver jag för utrustning? / Ha dt yaa :bump:

Veterinärbesiktning när du hämtar hästen och en besikning när den lämnas tillbaka. Detta för att vara säker på i vilket skick hästen är när du får den och om något händer den under tiden du har den.
Ett ordentligt kontrakt är nästan det viktigaste. Där ska stå vem som har ansvar/betalar för olika saker som:
- transport till och från.
- försäkring.
- hovslagare.
- eventuella skador och veterinärkostnader.
- foder, stallplats och bete.
- alla utrustning som eventuellt följer med hästen.

Vad du sedan behöver beror ju dels på vad som eventuellt följer med och dels på hur kommer att ha hästen. I stall och eller bete. Sedan lite också beroende på vad du tänker använda hästen till ridning, körning eller?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 321
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar