Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför skulle den vara mindre värd än utgångspriset bara för att den blir omplacerad. Under förutsättning att den är frisk och ingen problemhund?
Det här med allergi, kollar man inte upp sånt innan man skaffar hund om man nu misstänker det. En annonserade i tidningen, säljes billigt p.g.a allergi. Nån månad hade detta par hund igen, men en helt annan ras. Dom hade tröttnat på just den rasen dom hade. Då blir jag i alla fall verkligen konfunderad. Tror inte att allergi kommer över en natt.
Det handlar nog om ras också.
Vet tex bruksraser som är dyare pga att de säljes som tjänstehundar. (måste självklart ha ment som duger)
Kan också tänka mig att en snygg/trevlig ompl tik som man kan ta alla hälso tester på innan köp, borde kosta en hel del eftersom hon då kan säljas som avelshund.
Valpar är ju alltid "grisen i säcken" det är en chansning om man som uppfödare köper en valp.
Så lite efter ras, temp, extriör med mera kan nog priset vara både högre och lägre.
Är det en proplem hund av något slag blir ju priset därefter...
Beror på hunden och syftet med den!
En trevlig, snygg och bevisat fullt frisk hund som tex kan användas i avel är mer värd som vuxen än som valp - just för att "man ser vad man får" på ett helt annat sätt än en valp.
Alla veterinärer är övertygade om att allergi används som svepskäl när man inte vill ha kvar en hund men samtidigt kan vi ju inte ifrågasätta det enskilda fallet.
PL
Enligt veterinärer som arbetar på kliniker häromkring är ettåriga rottweilers överrepresenterade vad gällande att framkalla allergiska reaktioner hos barnen i familjen ungefär ett år efter inköpet av valpen.Det här med allergi, kollar man inte upp sånt innan man skaffar hund om man nu misstänker det. En annonserade i tidningen, säljes billigt p.g.a allergi. Nån månad hade detta par hund igen, men en helt annan ras. Dom hade tröttnat på just den rasen dom hade. Då blir jag i alla fall verkligen konfunderad. Tror inte att allergi kommer över en natt.
TinnyWinny skrev:
Jo det är klart att om det är en tjänste hund eller hund med egna meriter/avelsduglighet så kan ju givetvis priset bli högre!
Nu menade jag inte att den var tjh, sådana är i stort sätt aldrig till salu och i så fall säljs de för otroliga summor.
Nej, jag menade en som hade kapicitet att utbildas till sådan = klara lämplighets test.