Vad är rimligt pris för en kvällsfodringfodring?

Lotus

Trådstartare
I mitt stall (ridskola + privatstall) delar vi privatiser på helg- och kvällstjänster/fodringar. Jag vet att vissa tar åt sig andras helgtjänst som är 07.00-ca 15.30 för 300 kr.

Jag är ofta i stallet på kvällen och kan lätt tänka mig kvällsfodra åt andra, något som tar mig ca 1 timme (det är ju olika hur van man är och om man är ensam eller ej) och skall utföras mellan 20.00-22.00, och alla har inte lust att vara i stallet den tiden på dygnet. Man är ibland helt ensam kvar på anläggningen och ansvarar för att släcka och låsa mm, och det är ca 55 hästar.

Jag undrar vad ni tycker är ett rimligt pris för detta åtagande, vardagar/söndagar och fredag-lördag?

Sv: Vad är rimligt pris för en kvällsfodringfodring?

Man ska inte vara trött och skriva rubriker :cool:

Jag skulle ha tagit runt 80 på vardagar och 100 på helger .

Om helgtjänsten är 300/dag kan du nog ta max 100 för kvällsfodring/dag. Nånstans mellan 50 & 100 tycker jag. Beror lite på vart stallet ligger, hur stort intresset är o vad folk är villiga att betala.
För man ska släppa in/ut, morgon & lunchfodra när man har helgtjänst eller? Mocka oxå?

Jag funderade på de summorna också, 80 för vardag iallafall, och helg beror ju på vad man har för sig, är man ändå där är ju 100 kr ok, men om man far extra så är det 1,5 mil x 2 också som kostar.

Helgtjänsterna är jobbiga - man blir himla trött av allt spring och så, jag skulle aldrig köpa en sån för 300 kr, minst 400.

Kvällen är inte jobbig men det är ju lita omak och inte så många vill vara ensam kvar och låsa och släcka, det blir lite läbbigt i mörkret och det krävs lite tempo om man ska fixa det på en timme. Stallet ligger i Gävletrakten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 899
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 613
Senast: Mabuse
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 359
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama