Vad är rikt på B-vitaminer?

Blueberry

Trådstartare
Studentekonomin tillåter visst inte vad som helst, så nu undrar jag vad det finns för alternativ till B-vitaminer på dyr flaska. :crazy:
Funkar jäst? och vad för jäst i så fall? Vanlig bakjäst eller bryggerijäst?
Vad har ni provat?

Tack på förhand!
/Lisa

Sv: Vad är rikt på B-vitaminer?

vanlig bakjäst är bra....ett halvt paket om dagen....det använder jag med bra och billigt

Beviplex från apoteket...
Flytande B-vitamin på 1 L flaska räcker väldigt länge för mig...
1msk/100kg häst och dag.
Den kostar 96kr.

mirjada skrev:
Beviplex från apoteket...
Flytande B-vitamin på 1 L flaska

Beviplex forte om man ska vara noga ;) . Det har jag också använt. Funkar jättebra. Samma medel som om man ger b-vitamin spruta (fast då heter det bara Beviplex, utan forte).

Jag ger en fjärdedels jäst om dagen, köper alltså ungefär 8 st jäst-paket i månaden, vilket kostar 16 kr, mkt billigt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 751
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 613
Senast: giovanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama