@Kaffekopp
Ursäkta ett kanske skarpt inlägg men reagerar ganska kraftigt då mannens beteende/brist på beteende är på tok enligt mig totalt!
Vad är normalt? För mig är det normalt att inte hitta kläder i affären som passar då jag inte är formad efter storlekarna de sys efter, men det är normalt för _mig_ eftersom jag alltid haft det så.
Hans ångest/tankar/mående = hans ansvar!
Eftersom han är han så gammal att han har barn borde han ju kunna ta hand om sig själv, det viktigaste för dig är du, din kropp (VAD ger han rätten att ens peta på dig?!) och antagligen dina/era barn.
Angående blommor, födelsedagar osv. så ta det inte nu tycker jag då ni är i ett mycket jobbigt, känslomässigt tufft läge och jag gissar på även en pågående krisreaktion, allt ändras och står på sin spets, minsta ord kan tolkas och vägas fel och vad säger att ett beslut nu känns rätt när tex. födelsedag/jul/whatever kommer?
En sak i taget tror jag är lämpligt.
Litet exempel av mitt liv:
kille 1: sambo flera år, separation plötsligt men med mycket samtal mellan varandra som sköttes lugnt, ingen direkt kontakt i början bodde mitt emot varandra och såg varandras lägenheter.
Han är idag gift/har barn/hus och mår bra, ringer/sms ibland kort känns okej. Första gången vart jag förvånad och svarade mycket neutralt.
Nu hörs vi kort ibland på tex. jul osv. men jag känner inte att jag måste höra av mig eller svara så känns bra.
kille2: sambo flera år än kille 1: slut mycket oväntat och utan förklaringar och inga samtal, ingen kontakt känns okej men dock dyrbart ekonomiskt tyvärr. ( Ännu en sak att tänka på och inte bara låta vara, svider surt efter)
Lycka till med allt!
Kom ihåg att Buke finns alltid med tips, möjlighet att ösa ur sig eller bara tänka på annat en stund.
Ta det lugnt och var rädd om dig!!