Vad är ni glada för idag? *Spinnoff*

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 022
  • Visningar Visningar 107 187
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad är ni glada för idag? *Spinnoff*

Jag är glad för att;

- Min mamma som legat på sjukhus sedan 3 månader tillbaka och svävat mellan liv och död och vi fått höra av läkarna att vi skullat ställa in oss på att hon med största sannolikhet inte kommer klara sig, är så pass frisk att hon får komma hem på permis dagtid över påsken :love:

- Min lillsyrra som bott i Norge sedan årsskiftet kom hem i onsdags och har tillfälligt flyttat hem igen :D

- Det är påsk (jag älskar högtider) och hela familjen kommer vara samlade under denna helgen och bara ta det lugnt och mysa :love: Och sedan påskmiddag hos släkten på måndag, vilket också är kul då släkten inte är samlad alltför ofta!

- Påsk innebär mummsande på mycket god mat, här hemma serveras varmrökt lax, fransk potatissallad, chevrepaj med cocktailtomater, toast skagen, nybakat surdegsbröd. Till dessert kommer jag baka en tårta med mandelbotten med smörkräm toppat med mandelspån och hallon.
Självfallet kommer det även bli en hel del påskgodis från påskägget samt glass från Carte D'or, bunkrat upp med 4 förpackningar, passade på nu när det var extra pris :devil:
Märkligt tycker ni, men jag som gått ned 50 kg i vikt, och är världens gottegris såklart njuter extra mycket när det vankas gott, då jag inte äter det alltför ofta :)

- Är allmänt glad och lite stolt över mig själv att jag faktiskt lyckats gå ned dessa 50 kilona och hållit vikten i över ett år, alla andra gånger har jag gått upp allt igen + lite till, men nu känns det som att jag har kontoll och kan hålla denna vikt, stor anledning till detta är nog att jag ändrat tänk och börjat känna efter dvs, äta tills jag är nöjd, och inte som innan då jag svullat till jag mått illa ;)

Så har mycket att vara glad över nu :D

Senast ändrad:

Kl

Jag är glad för att springningen gick bra igår! Och för att jag är ute i världens mysigaste stuga och ska äta gooood middag ikväll :d

Trots ett fysikprov som hänger över axeln på mig känns livet bra just nu! :D

*kl*

Jag är glad för att jag är ledig i fyra dagar och det är första ledigheten längre än en vanlig helg som jag har på ett år som jag INTE behöver ägna till att plugga. Jag är faktiskt LEDIG! :D

KL

Jag är glad för att jag har kommit mig för att logga in på min distanskurs-sida och tagit fram block, böcker och pennor.... Har inte börjat plugga än, men ändå ^^ haha

//r

Att det är storstädat här hemma och att det luktar supergott!

Att jag överlevde middagen hos pojkvännens föräldrar utan att bli hedersdumpad, och att jag efter sex månader äntligen fått ut det ena linsfanskapet. Men gud så ont i ögat jag har nu.

kl

jag är glad för att jag har typ 7, 8, 9-nånting nära vänner?? som alla är riktigt riktigt jättefina och hävdar att de saknar mig när jag är på fel ställe? :D. plus att tre av dem under en tid hade mig på sina profilbilder på facebook? hahaha okej extremt töntigt glädjeämne men ändå, det måste betyda att jag är en "bra kompis". Det vill man ju vara!!! fett värt!!!

sen är jag glad för att jag klarade min senaste tenta, så jag kan göra munta på 40,5 p snart! oh boy! annars hade jag fått vänta till nästa termin och det hade varit värsta illa.

KL

Glad för att vi har ett trevligt påskfirande hos sambons föräldrar att se fram emot idag :)

kl

Jag är glad för att jag sluppit snön hittills (fingers crossed) och att det är sooooool idag!

Jag är glad för att jag har haft en fin påskafton med massor av mumsig mat & godis, och för att det enda jag behöver göra i morgon är att vara representabel nog att gå på grillkväll vid 19. Sovmorgon & sanslöst slappande here I come! :D

Jag är glad för att jag blir sambo i veckan efter 1,5 år med distansförhållande där vi bott 100 mil ifrån varandra.

Sen är jag glad över senaste tillskottet i familjen som bara går från klarhet till klarhet. :love:
558260_10150662205218030_528978029_9718449_544040094_n.jpg

kl

Jag är glad för att jag fick arslet ur idag och gick på stadens museums fotoutställning om det finska inbördeskriget, timmarna innan den stängde. Jag är krigsnörd, lite romantiskt lagd, men kände mig inte så entusiastisk inför ett krig jag inte visste ett skvatt om, men det var väldigt starka foton och en väldigt stark upplevelse och jag är glad att jag tog tillfället att få med mig det.

kl

Jag är glad för att det bara är 2 månader tills jag och pojkvännen flyttar ihop!

*KL*

Jag är glad att jag har min syster och min fina systerdotter :love:

kl

Jag är glad för jag hade en fantastiskt mysig kväll med två av mina bästa och äldsta vänner igår! Satt och tjötade, skrattade, och delade gamla minnen i många timmar :love: Precis var jag behövde för att vända en dålig känsla i kroppen!

kl

Jag är glad för att jag snart kommer somna :D! Det är så skönt att sova! Sen har jag världens finaste kompis att plugga 12 timmar per dygn med :love:. Och jag är glad för att skolan knappast känns helvetisk, snarare rätt mysig!

kl

Jag är glad för mina trevliga grannar! Blev upplockad på väg hem från bussen, vilket är mycket uppskattat då jag är lite småsjuk med feber idag och inte kände så där jättestarkt för att gå 3 km :p

*KL*

Jag är glad för att jag troligtvis får MVG på tentan jag skrev idad. Och för att jag i vilket fall blev av med en kurs idag (=närmare studenten).

KL

Idag är jag glad för att jag har så många runt mig som mår bra och är genuint lyckliga! De förtjänar det, mer lycka åt folket! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ibland gör man ju vänner, kollegor, en familjemedlem eller främling glad. Det kan ju vara medvetet eller omedvetet, men oavsett blir man...
Svar
3
· Visningar
212
Senast: hastflicka
·
Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 388
Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Energirikt foder
  • SSHL loppisar