Vad är ni glada för idag? Del 2

Jag är glad för att jag äntligen fått tummen ur och anmält mig till try out för Dock City Rollers här i stan. Tack @Mammas för roller derby-pepp! Nu är jag så jävla sugen på att sätta igång och lära mig åka så jag kan bli en stark och tacklande brud
:banana: :bump:
FY FAN VAD COOLT OCH VAD AVUNDSJUK JAG BLIR!

@Stalone

@Mammas har redan gjort den googlingen åt mig :D. Jag är avundsjuk på att du törs och vågar och gör det, för jag skulle aaaaaaldrig fixa det. Är världens tönt.

Du kommer vara coolast i världen! Jag skulle -nästan- kunna börja bara för att få vara så jävla coolt klädd och en av tjejerna. Vet redan hur min outfit skulle se ut :D (med tillhörande blodigt ansikte pga skulle ramla jämt).

@niphredil Alltså jag är superrädd. Och superotränad. Och har aldrig åkt på roller skates då jag är uppvuxen med enbart grusväg runt om gården. Men det här är första gången som jag känt mig riktigt sugen och motiverad att träna, i tanken att jag ska bli stark och snabb och duktig. Känns så jävla peppigt.

Plus JA: kläderna! Har redan massa outfits planerade :D :D

@Mammas Det blir Dock City Rollers som jag ska på try out för! Sen ska jag eventuellt köra lite med Salty Seamen också om jag vill köra ännu mer :D Så sjuuukt kul! Vänta dig tusen frågor om utrustning och annat nördigt :p :D

Glad för att jag blev utbjuden på middag + ev. båttur på sjön till kvällen av en manlig god vän jag haft rätt dålig kontakt med sedan vi slutade... dejta, eller vad vi gjorde. Har saknat honom som vän och hoppas att den relationen kan få återuppstå igen.

Jag är glad över att ponny som blev rädd och stressad förra gången en hovslagare pillade på hans tassar stod som ett ljus idag när en ny hovslagare var i stallet. Och så är jag glad för den nya ville komma tillbaka och fixa tassarna på den andra ponnyn.

Dagens lista (!):
- Jag har bytt vårdcentral då jag blivit otroligt dåligt behandlad hos min gamla. Har redan haft ett möte med en sköterska och idag första mötet med en läkare och jag är så otroligt glad över att jag fick "tummen ur" och byta då jag är mer än nöjd.
- Har fått träffa min mormor och morfar fyra dagar i rad.
- Var och handlade strax innan nio i kväll och det var otroligt lite andra kunder, personalen var riktigt trevlig och eftersom det var så lugnt så hörde man musiken de spelade tydligt så man kunde gå och sjunga för sig själv utan att ha massor av människor som kollade på en ;)

Jag är så glad att de nya stallboxarna kommer stå klara innan nästa helg! :banana::bump:
Och att min kollega kommer tillbaka från semestern nästa vecka så jag slipper bära allt ansvar själv. :up:

För att en gammal passhäst, som jag höll väldigt kär, verkar må så fantastiskt hos den nya tränaren. Kollade just resultathistoriken och det är pengar i varje start varav de flesta topp fyra-placeringar. Den där hästen var så oerhört känslig i psyket och krävde verkligen total harmoni och välbefinnande för att kunna hålla sig i trav, så det är verkligen underbart att se att hon verkar ha kommit till någon som förstår henne till 150%. Fantastiskt! <3

Att en människa som jag vill träffa blir jätteglad(!) varje gång jag nämner att vi borde ses. Det känns väldigt fint med sådana reaktioner :) (Synd bara att vi bor i olika städer, så att det utan tvekan blir knepigare att träffas hur som helst)

För att jag har haft en helt underbart trevlig kväll med min sambo och hans helt otroligt fina vänner. Poolhäng i några timmar, middag och så "sobremesa" (massa prat efter middagen) på det. Så jäkla fint :love:

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar