Vad är ni glada för idag? Del 2

Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

Samma här! Okej, ja men som vi brukar säga jag o pv, det behöver inte vara särskilda långa "stora" resor, bara att komma iväg en liten sväng är guld värt, tycker jag!

Jag tror nog att jag hade fått följa, men jag går i skolan när de åker... men kan va kul för dem o åka själva med :) Jag o pv får åka dit en annan gång.

//r

Kl

Just nu är jag glad över att jag ska få träffa en fin vän om bara en timma som kommer på besök :)

KL

Jag är SÅ glad för att vädret den här helgen har varit fantastiskt!! Jag har haft altandörren öppen nästan hela dagarna, har ätit frukost ute på altanen i värmande sol och idag satt vi ute på altanen och fikade när mamma, pappa och mormor kom på besök. Jag ÄLSKAR våren och solen :love:

Och även lycklig för att det börjar titta upp blommor här och var i trädgården!

1403089.jpg

kl

Jag är glad över känslan jag hade hela gårdagen. Att ca 5000 samlades i Göteborg på Internationella Kvinnodagen. Att det var ett fint tåg, jättebra tal och en fin gemenskap. I sol dessutom!! :love:

74f7e316a6d111e3b7a80e4fe823d780_8.jpg

Kl

Jag är glad över att min vän kom på besök idag. Helt underbar människa som jag träffat härigenom buke :)

kl

För att det är våååååååååår, snöhelvetet är borta, och att jag inte behövt ha jacka på två dagar (och nu kommer det säkert 400 ton snö bara på min gata imorgon för att jag säger så här), för att jag ska till Norge och se konsert och fira en av de bästa väninnorna om tre dagar, och för att jag, kanske eventuellt möjligtvis med mycket tur och lite övertalning och hot, tror att jag är säker nog för att fråga honom jag börjar tycka om ifall han, kanske eventuellt möjligtvis med mycket tur och lite övertalning och hot, vill ses. Ah, pirr i magen. (Och nu fick jag hjärtklappning bara av att skriva det. AHH.)

kl

Är också glad över våren - har kunnat ha min skinnjacka i ett par dagar nu. Älskar det!

kl

För att jag återigen får uppleva hur det känns att bli helt dum i huvudet av en man. Ler som ett fån av en jävla Twittergrej och ett litet meddelande och kan inte koncentrera mig på något. AHH.

Sedan har jag absolut noll förhoppningar om att detta ska sluta bättre än senast jag föll pladask för någon, men bara känslan är faktiskt väldigt fin.

kL

Because I've got a job!!!

Tackade nej till erbjudande om sommarjobb på mitt äldreboende till sommaren (lite naivt sådär), sökte ett annat som jag verkligen ville ha. Blev kallad till intervju idag. Gick på intervjun och fick jobbet inom en timme. Så nästa vecka ska jag prova ut kläder. Fan så nöjd jag äääääär!!! Man måste våga ta lite risker här i livet :banana:

Grattis :)

Kl

Jag är glad över att jag är påtänkt till ett jobb. Skrämmande men roligt att faktiskt vara ett alternativ! Lilla jag liksom, vem skulle ens ha mig i åtanke?

Sen är jag glad över att tandläkaren fick bort det sista av vargtanden idag på återbesöket på min lilla ponny. Slippa tänka på dom mer!

Grattis både Matmissbrukaren och LindgrenV! Vad kul! :)

--------

Idag är jag glad för det fina, härliga vädret och för att det gick bra i köket/skolan!

//r

Åh vad kul! Och Matmissbrukaren också. Heja er :)

Jag är glad för att jag vågat ringa ett samtal idag som innebär att jag ska provsjunga för ett sångsällskap här i stan :D.
Gått och tänkt på det ett tag men inte vågat förrän nu.

Och så har jag blivit glad för att flera vårdtagare ikväll berättat för mig att jag alltid är så vänlig och snäll, och att de tycker om när jag kommer. Det värmer hjärtat!

- Vädret! Älska sol :)
- Ledig imorgon. Välbehövligt.
- Att jag pga morgondagens ledighet tog och målade naglarna ikväll (får inte ha nagellack på jobbet). Mina händer är hemska och torra men nu ser det genast lite gladare ut.

kl

För att jag haft ett par fina dagar med vin, nära vänner, väldigt mycket skratt, konsert, och närhet och bekräftelse från fler håll. Livet är rätt fint nu och batterierna är fulladdade och nästa vecka blir det mer av samtliga varor, plus att jag rent officiellt börjar mitt nya jobb. Så NÖJD!

Och så har jag blivit glad för att flera vårdtagare ikväll berättat för mig att jag alltid är så vänlig och snäll, och att de tycker om när jag kommer. Det värmer hjärtat!

Vad kul, sånt är alltid kul att höra!

Och lycka till med sången!

-----------

Idag är jag glad för det härliga, underbara vädret vi har, för min fina klass o lärare och för att det gick bra i skolan!

//r

kl

Jag är glad för att jag har min sambo och för att jag älskar honom innerligt. Så innerligt att det gör ont i hjärtat och blir snudd på plågsamt

kl

Över folk i mitt helt fantastiska förbund som står ut med att jag ringer och störtbölar och yrar om osakligheter i 20 minuter. Vet inte vad jag gjort utan dem en dag och kväll som denna. När nära sviker står folk som egentligen är långt borta kvar, och det är fantastiskt. <3

Kl

Jag är glad över att det visade sig idag med mötet med habiliteringen där min son går att han inte har en utvecklingsstörning utan är helt normalstörd efter deras utredning :) :)
Han har bara stora problem inom vissa områden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar