Vad är ni glada för idag? Del 2

Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2

kl

För människor som använder uttrycket "funktionsambivalenta djur".
Dvs Fredrik Backman.
Borde jag hylla honom med en Backmanmiddag?

normal_zps9aae60e9.jpg

KL

Jag lever fortfarande på kommentaren jag fick för några timmar sedan. En cab åker förbi när jag sitter och halvdör av värmeslag på en bänk utomhus, den stannar och föraren säger; "Jag var tvungen att stanna och säga att du har otroligt vackert hår! Är det naturligt eller färgat?" (jag svarar färgat men att jag har lite röda toner naturligt också) "Du passar verkligen jättebra i det!". Sedan åkte han vidare. Jag blev jätteglad, sådana där spontana kommentarer från folk man inte känner är nog det som värmer mest - det känns så spontant och äkta på något vis! :love:

Åh vad fint!

kl

Glad för att den främmande killen på tåget började småprata, bjöd på tuggummi och var allmänt supertrevlig. Blev på väldigt bra humör av en sån genuin och spontan trevlighet.

Även glad för att jag vågade åka Atmosfear på Liseberg igår, haha. Jag har aldrig åkt sådant där eftersom jag är höjdrädd som få och dessutom får panik av attraktioner där jag inte har kontroll, så jag är fan stolt över att jag trotsade två djupa rädslor. (Upplevde dock genuin dödsångest när fanskapet släppte, hela kroppen förberedde sig på att dö och hjärnan spelade upp en fin filmsekvens där jag föll handlöst och slog ihjäl mig. Urk.)

kl

Jag är glad för att jag träffade en riktigt härlig typ i helgen, en sån där människa som man kan prata med om allt från första stund. Denna nya bekantskap förgyllde helt klart min helg. :)

KL

Glad för att jag tog kontakt med en granne.. Har i princip sagt hej till mina grannar ett tiotal gånger (så många gånger jag stött på dem dvs) det senaste åren (vet inte vad hjärnan ville nu dock, höll på att skriva 'senaste tio åren' :rofl: riktigt så länge är det inte). Eftersom jag inte känner en kotte i den här staden och uppenbarligen inte lär göra det den närmaste tiden heller om jag inte gör något drastiskt, valde jag att skriva ett (handskrivet) brev (som blev typ ett A4, för att jag inte klarar av att hålla mig kort) (vilket jag visar även här). Skrev med mitt namn och telefonnummer osv. Nu lade grannen precis till mig på facebook och bjöd mig på middag :love:

Friskt vågat, hälften vunnet :)

Idag är jag så jäkla glad och stolt över lilla hästen. Han har varit hos mig sen i tisdags, då gick han inte att leda till och den hagen utan en jäkla massa kamp och bråk. Idag tog vi en långpromenad genom skogen, runt skjutbanan och längs vägen tillbaka. Han skötte sig som ett ljus. Trots att det finns folk sommar som idioter så rörde han inte fluga när det gasade förbi.

Känner att stunden då jag kan sitta på honom inte är allt för långt bort ändå. Men skyndar långsamt. :) :love:

Härligt! :D

Jag är glad över att jag sitter och kollar på Men at Work och just skaffade mig vääärldens crush på Danny Masterson (IGEN).

Och ledsen för att han ännu inte knackat på dörren och frågat om han får komma in och hänga med mig. Buu :(

Åh vad kul! :bump:

KL

Jag är glad för att om exakt ett år vid den här tiden är äntligen min sambo hemma igen. :love:

*kl*

fortsätter på häst-temat.
Idag gick vi på en promenad ensamma, jag och vildhästen. Fast han är nog ingen vildhäst längre. Efter en vecka så går han fint vid min sida, lyssnar till korta lätta kommandon/tryck/hjälper från mig.
Igår hängde jag på honom och även det gick så jäkla bra. :D :love:

Trodde inte jag skulle kunna göra dom här framstegen på flera veckor. Men skynda långsamt är den röda tråden så vi tragglar på med promenader ett tag till. :D

Åh vad härligt när det går så bra!

Jag är glad för jag fick vakna bredvid min favoritkille för första gången på flera veckor ! (okej två veckor men det räcker!)

KL

Glad över att jag fick en sådan härlig springtur idag.
Var så otroligt omotiverad först att öhvt gå ut, men sedan gjorde jag det ändå och det blev en riktigt lyckad runda :)

*kl*

Jag hittade en kattunge i garderoben nu. Honkatten har snuvat mig på både graviditet och förlossning. Gissar på att ungen är 2 veckor.
Men kan man bli annat än glad för ett sånt sött litet liv?
Så välkommen ut ur garderoben lill*n.

Jag älskar när personer också VÅGAR säga sånt snällt när dem tänker det!:love:

Idag är jag glad att jag blivit av med passen hos min brukare där ingen av oss känner att det fungerar. Klump i magen som bortblåst!

kl

Glad för att jag haft en himla fin kväll/natt framför PS3:t med vänner och bekanta. Känner mig så himla vuxen och fin som lägger mig spik nykter klockan 04:30 en lördag efter att ha spelat Black Ops 2 i sju timmar i sträck, men det fina sällskapet får verkligen tiden, tröttheten och alla negativa tankar att flyga!
Även glad för att sagda personer uppenbarligen inte hatar mig efter att ha träffat mig IRL för första gången förra veckan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 558
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
652
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar