Sv: Vad är ni glada för idag? Del 2
*kl*
Jag är glad för min systerdotters skull, som igår fick komma backstage på Dannys spelning i Luleå och träffa sin stora idol! En som var inblandad i festivalarrangemanget hade sett systerdotterns födelsedagsinbjudan som hon lagt in på Dannys facebooksida och efter en del sammanträffanden så blev syrran uppringd och tillfrågad om min systerdotter ville träffa Danny.
Så hon fick en ros, en signerad affisch och massor av kramar och jag tror till och med pussar av Danny. Har sett både bilder och filmer och det bästa är i slutet av ett filmklipp där systerdottern står vid sidan av scenen. Danny spelar klart sista låten och det första han gör när han kommer ut är att lyfta upp systerdottern och ge henne en jättekram!
Syrran har haft en hel del sjå i veckan med att förklara för systerdottern, som är elva år och har Downs syndrom, att hon INTE skulle få gå upp på scenen utan att hon skulle stå i publiken. Systerndottern har bara sagt att "Nej, Danny kommer att ropa upp mig på scenen!" och så ringer de från festivalen när sällskapet är på väg till spelningen.
Ibland undrar man vad det finns för krafter som styr våra liv, egentligen.
Danny är kanske ingen musikalisk idol för min del, men jisses vad han alltid kommer vara på plus i min bok, så fint som han bemötte min systerdotter!