vad är min wintecsadel värd?

L

LuddeLump

Lämnade in vår 15" wintec 500 allround för försäljning idag, och de tyckte att jag borde kunna få ut 3000 kr. Den är i jättefint skick. Vet nån vad den kostar som ny, och är 3000 kr ett rimligt pris?

Eftersom 15" inte är så...vad ska man säga...attraktivt, så bör du nog räkna med att få ut mindre för den än vad du skulle fått om sadeln varit 17".

Syntetsadlar tycker jag verkar mer svårsålda än lädersadlar tyvärr... En ny Wintec allround tror jag ligger runt 4500 kr, så om du får ut 3000 kr får du vara mer än nöjd!

Först och främst beror det på i vilket skick sadeln är.

Just Wintec 500 är en väldigt attraktiv sadel eftersom den är så pass flexibel och kravlös, den håller sig fräsch i långt fler år än vad en vanlig lädersadel gör.

Men är nypriset på sadeln 4500 kr och den har minst ett år på nacken skulle jag inte betala mer än halva nypriset. Sen är ju storleken (15") en nackdel just för att den passar barnrumpor som rider ponnys (och Wintec 500 passar bäst till hästar som inte har så raka och breda ryggar som de flesta ponnyer har).

Köpte 2 begagnade (1 år gamla men 17" storlek) likadana som dina för något år sen, och då fick jag betala 2500kr för den ena, och 2000 kr för den andra. Det var klart ett prisvärt köp, men mer än så kan vara svårare att få.

Just dessa modeller ÄR väldigt eftertraktade på begagnatmarknaden, men lite svårt med storleken som sagt.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 025
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kommit till skott och beställt medicin till mig själv online. Borde få det senast torsdag. Jag har också kommit till skott och...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: IngelaH
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar