Vad är hundarna för raser ?

Mynta2

Trådstartare
I huset mitt emot har det flyttat in ett gammalt par med 2 hundar. Dom är såå fina. Men har ingen aning om vilken ras det är. Att det är nån slags spets ras ser jag..men inte vilken. Dom ser ut som typ Chow Chow om man ska dra nån jämförelse, röda i färgen med jätteyvig krullad svans. Bakdelen på svansen är vit. Ståndöron har dom. Stabbiga hundar, lite korta i modellen. Kanske lika hög som ...ja, en Chow chow.

eller är det chow chows ???

Senast ändrad:
Sv: Vad är hundarna för raser ?

är det inte två chow chow då? :bow:

Ja, men jag stöter aldrig på dom. Ser dom alltid upp i från balkongen.

Om någon hade knackat på här hos mig för att tala om att jag har en alldeled fantastiskt fin hund så hade jag ju bara blivit glad:) Ställer ju dock till det lite om dom bor i lägenhetshus, kanske blir många dörrar att knacka på innan man kommer rätt... Smygfota från balkongen och lägg ut bild här:idea:

ok, men kika på lite bilder, det låter som chow chow =) men det finns så himmelskt många olika raser.. men anta att det är chow chow =) kan du inte fråga dom då?

:bow:

Det är nog Chow Chow. Grejjen är att: jag har nästan aldrig sett en chow chow i verkligheten. När jag var liten gjorde jag det någongång, men inte i vuxen ålder, men sen blandade jag i hop dessa med Keshounden, i färgen alltså, och trodde chow chowen skulle ha Keshoundens färg ;)...För Keshound har jag träffat många av.

Men otroligt fina var dom. ser så ståtligt ut när de gamla paret promenerar med dom. Jo, hade jag stött på dom hade jag givetvis frågat om rasen. Men jag lyckas alltid se dom när jag tittar ut genom fönstret eller sitter på balkongen. Har aldrig stött på dom när jag väl varit ute.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 200
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 301
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 182
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Uppdateringstråd 31