Vad är för fel?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Läste borrelia tråden och blev lite orolig. Våran varmblodiga travare går för tillfället på bete eftersom han betet sig väldigt konstigt när vi kört honom på våren. Har inte tagit i ordentligt. Sprungit orent, vilket han aldrig gjort annars. Senaste starten så dog han strax innan upploppet. Kom sist i mål tror ja. Efteråt var han väldigt upprörd, försökte kicka efter oss. Vilket förvånade väldigt då han aldrig någonsin betett sig så förut. Sen har han inte heller tappat vinterpälsen ordentligt. Men det har vi gissa på var för att vi rakade honom för sent in på våren.

Så vi har nu ställt av honom då vi helt enkelt trodde att han inte ville mera.. han är 8 år och har tävlat sen han var 3 år.

tror ni att det kan vara något mer med honom än att han tröttnat? :crazy:

Sv: Vad är för fel?

Har ni tagit EKG?
Vi hade en häst med hjärtmuskelinflammation. Förutom att orken såklart tröt, blev han också helt personlighetsförändrad.

Nej vi har inte gjort något.. det har varit lite si och så med honom. vi har funderat länge på om vi skulle fortsätta med honom så satte vi igång honom och så betedde han sig sådär.. så då ställde vi av honom igen.. han är inte annorlunda annars. det var bara då när han startade..

Det känns nästan som vår dam i Boreliatråden..... Fast på henne har konstigheterna "bara" varit märkbara under en kort tid....

Blir f-n inte klok på det här !!

nej.. och inte lär det väl inte hjälpa att ta hit veterinären.. när hon var här och vaccinerade i mars-april så frågade jag om pälsen och hon hade ingen aaaning om vad det kan vara.. låter ju lovande..

känns som att man som hästägare måste lista ut vad det kan vara för fel på hästarna sen kan man ringa vet. och be om ett prov.

Ja, inte känns det som om de är till någon jättehjälp ibland.... Vår vet. tog 2 blodprov, lyssnade på hals, hjärta och lungor. Det enda vi fick var ju ett, inte entydigt, testsvar... och nu känns det som om jag bara har ännu mer frågor om allt.

ja fy fasen.. men för min del så hoppas jag på att det inte är något fel.. har mår ju så gott som han kan må nu på betet.. Sen till hösten eller tidigare blir han antagligen utlånad som ridhäst eller liknande..

Låter som erlichia... De var av nån anledning vanligt där ja jobbade innan o dom hade alla möjliga symtom men framför allt dåligt trav o att dom inte tog i.
Man ser om dom har eller har haft de med blodprov.
De e en knepig sjukdom som kan bli kronisk....
De var därför Greta inte vann stochmipionatet för nårra år sen....eller ja, fick en lite mer framskjuten placering alla flall...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka