Vad Är fel??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Amanty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 894
A

Amanty

Min älskade howavart har börjat degla extremmycket. Det startade igår förmiddag. Han verkar "ganska" okej. Inte fullt så aktiv som han brukar. Han äter. Och dricker mängder med vatten. Jag googlade lite men hittade inte så mycket info mer än att det kan vara någon infektion i munnen. Jag ska ringa vet. i morgon bitti men är ganska orolig så undrar om någon vet vad det "kan" vara eller varit med om något liknande. I vanliga fall dreglar han inte överhuvudtaget. :(:(:(

Sv: Vad Är fel??

Har han slickat på en groda kanske? Eller en snigel?

Min valp tokdregglade förut i sommar, visade sig vara gräsax i tonsillerna. Han kan ha svalt en synål, eller något annat som fastnat i halsen och som irriterar slemhinnorna. Kanske kalasat på en giftig växt? Kolla tandkött/slemhinnor hur de ser ut. Rosa och normala? Röda och irriterade? Försök även kolla en bit ner i halsen/svalget om möjligt. Allt för att kunna berätta så mycket som möjligt för vet.

Kan också, tyvärr, vara så att han käkat en strumpa eller annat tyg som kan ha orsakat tarmvred. Då är det lite akut. Kläm på magen. Känns den konstig eller han reagerar skulle jag ringa vet. redan nu på stört.

Ring vet. Ta tempen.

"Låter" han mycket också? Typ, harklar sig?

Lycka till!

/Syrsa

Bi/getingstick i läpparna/nosen kan ge dreglande också upptäckte jag när fauvehanen blivit bistungen i ena läppen och dreglade mängder :crazy:

Du bör dock ringa vet. då det är så mycket som kan vara orsak till sådant dreglande.

Nu har vi varit ute på kvällspromenaden och han är lös i magen. Men nu verkar han ganska "ok" i sitt beteende. Har tyvärr ingen temp. Jag ska som sagt ringa vet. i morgonbitti. ush det här känns inte bra :(

Han har dregglat sedan igår förmiddag, och det har inte börjat avta? Jag skulle ringa en akutveterinär, men det är jag med min nojja...

Vi här i södra Sverige tänker på er, och Keo hälsar att det inte var så farligt att vara sövd ändå.

/Syrsa

Han kanske har satt i sig något olämpligt som behöver komma upp? Jag har för mig om att hundar brukar dregla när de mår illa, i alla fall gjorde alltid min det.

Jag vet att när hundar får tag i paddor så börjar dom dregla.. paddor ger ju ifrån sig ett gift som inte är bra för djur.. Hoppas det går bra! Mvh Emelie

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 796
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 320
Senast: Hermelin
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 070
Senast: Johanna1988
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 099
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka