Vad är en infraction?

Sv: Vad är en infraction?

Är det inte enklast att bara kalla dem gult kort och rött kort?

Att båda är varningar är ju klart, och att rött är värre än gult är vedertaget (även om rött kort inte innebär direkt utvisning här;))

kl

Jag trodde att man fick gula och röda kort för att man betedde sig illa eller så, men tydligen så får man det om man lägger en tråd på fel forum med?

Om man medvetet lägger fel så kan man absolut få nåt kort. Och enligt mig är det definitivt att bete sig dåligt, man utgår ifrån att man själv inte behöver följa forumreglerna som alla andra ju ska göra.

Likadant om du gör reklam för något, eller gång på gång försöker få in undersökningar på forumet.

Gult kort - anmärkning.

Det tycker faktiskt jag, var ett väldigt bra förslag! :bow:

Huaa... ger mig rysningar från skoltiden. Där man fick anmärkning för sen ankomst, till lektion. Två anmärkningar gav kvarsittning... :o Men eftersom jag oftast skulle med "bonn'bussen" hem till landet, så fick jag någon trevlig skriftlig hemläxa i stället.

Nu var ju det iofs inget större straff, eftersom jag alltid har älskat att skriva och "forska". Så jag kan ju säga att ansvarig för för kvarsittningen brukade få ett rejält kompendium att läsa igenom... :angel:

Jag har själv haft funderingar på att skärpa till detta lite. I och med att ni är några till som även tycker att det vore bra tänker jag ändra lite på hur många kort som krävs för en avstängning.
Jag kommer ta detta i två steg.
Idag kommer jag ändra så att det endast krävs två röda kort för att bli avstängd 1 dag. Även längre avstängningar kommer kräva ett kort mindre.

Vi får se hur lång tid jag väntar med att ta nästa steg som kommer innebära att det räcker med 1 rött kort för att bli avstängd en dag. Vilket känns rätt logiskt, rött kort=utvisning!

Men hur funkar det, spärrar ni kontot eller ip-adressen då?

För ibland känns det som att det är samma användare som kommer tillbaka och ställer till förtret, de skapar bara nya användare om de blir bannade? Eller är det helt fel?

Detta har diskuterats ett antal gånger tidigare.
Möjlighet till IP-banning finns. Tyvärr finns det risk för att sådan banning inte bara drabbar den man vill åt vilket gör att jag bara tar till sådant i nödfall.

Jag har svårt att förstå de som skapar nya användarnamn när deras gamla bannats om de sedan fortsätter i samma stil. Upptäcks det bannas självklart även det nya användarnamnet.
Jag har nästan lika svårt för folk som jagar dessa användare i trådar, framförallt om användarna inte beter sig illa.
Om ni upptäcker någon ni tror skaffat ett nytt användarnamn får ni mycket gärna rapportera inlägget så att moderatorn får reda på det och har möjlighet att kolla upp om användaren beter sig illa och verkar vara samma person. Detta renderar oftast i en ännu längre tids avstängning pga återkomst innan banningstidens utgång.

De allra flesta sköter sig och inser att de bör ta en paus när de blivit avstängda.

Som jag skrev tidigare rapportera gärna inlägg om ni tycker att en person bör bannas. Låt sedan moderatorn hantera det hela. Ibland blir det ingen avstängning och ibland kan det kanske dröja ganska många dagar innan den sker. Den här typen av användare brukar vanligen själva ganska snart samla ihop inlägg som underlättar beslutet om banning.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
501
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 344
Senast: Ajda
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 751
Senast: Roheryn
·
Hemmet Jag funderade först att posta i köpa-hus-tråden men tänker att det kanske är många som inte läser där. Vi är ev. intresserade av ett hus...
2
Svar
24
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka